04 دی 1398 - 08:35
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس :

تغییرات قیمتی دلار مقطعی است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرد: تغییرات قیمت ارز مقطعی بوده و در نهایت آرامش بر بازار حاکم خواهد شد.
کد خبر : ۱۰۹۸۵۵
ارز

عزت الله یوسفیان ملا در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به نوسانات قیمت ارز در هفته های اخیر، گفت: اصلاح نرخ بنزین شوک قیمتی به بازار ارز وارد کرد اما در نتیجه سیاست گذاری های مشخص و برنامه مداری بانک مرکزی نوسانات موقتی بود.


نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ارزیابی من این است که تغییرات قیمتی در دلار مقطعی بوده و به صورت مقطعی نرخ ها را تکان داده است، افزود: وقتی آرامش در بازار برقرار شود ثبات قیمتی نیز حتمی است.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه افزایش قیمت ارز اگر مبنای اقتصادی داشته باشد قابل تامل است، تصریح کرد: اکنون افزایش قیمت ها بر مبنای صادرات و واردات نبوده و ورود ارز نیز کم نشده از این رو می توان امیدوار به روند نزولی نرخ ها بود.


یوسفیان ملا با بیان اینکه افزایش قیمت ارز بر اثر اصلاح قیمت بنزین به زودی متوقف می شود، گفت: با توجه به اینکه صادرات بنزین بدون محدودیت در حال انجام است به طور حتم با افزایش ورود ارز به کشور عرضه بر تقاضا پیشی گرفته و نرخ ها روند نزولی پیدا می کنند.


وی با تاکید بر اینکه مردم نباید به حرف های بیهوده در حوزه ارز توجه کنند، افزود: تجربه نشان داده که سرمایه گذاری در این حوزه ضررهای بسیاری را برای افراد به همراه خواهد داشت.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین با اشاره به افزایش قیمت طلا به تناسب رشد قیمت ارز در بازار، گفت: قیمت ارز و طلا به هم وابسته اند و با کاهش نرخ ارز طلا و سکه نیز روند نزولی را تجربه خواهند کرد.

برچسب ها: دلار تعدیل قیمت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر