28 آذر 1398 - 10:58
عضو کمیسیون عمران:

رویکرد وزارت راه در طرح ملی مسکن جبران کمبود عرضه است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: رویکرد وزارت راه و شهرسازی در طرح ملی مسکن، خانه دار کردن اقشار کم درآمد نیست، بلکه دولت به دنبال آن است که تنها بخشی از کمبود عرضه مسکن را جبران کند.
کد خبر : ۱۰۹۸۶۳
مسکن

به گزارش ایبِنا ازخانه ملت، سیدکمال شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به روند اجرای طرح ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: طرح ملی مسکن راه حلی برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد نیست، دولت اگر می خواهد به اقشار کم درآمد در بحث تأمین مسکن کمک کند، باید از راه های مختلف و به طور شفاف اقدام  کند.


نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارائه زمین ارزان قیمت به متقاضیان یکی از راهکارهای موجود برای حمایت از اقشار کم درآمد است، همچنین دولت می تواند با پیش بینی منابع اعتباری، نسبت به ارائه تسهیلات کم سود اقدام کند. از این رو دولت باید به بانک ها یارانه پرداخت کرده تا آن ها تسهیلات مذکور را ارائه کنند.


اقساط تسهیلات خرید مسکن باید طولانی مدت دریافت شود


وی گفت: البته به نظر من در بحث ارائه تسهیلات خرید مسکن، علاوه بر پایین بودن سود دریافتی، اقساط نیز باید به صورت طولانی مدت دریافت شود.


این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: قطعا با اقدامات و اظهارات کلی مسئولان وزارت راه و شهرسازی در بحث طرح ملی مسکن هیچ یکی از متقاضیان و اقشار کم درآمد قادر به تأمین مسکن نخواهند بود.



رویکرد وزارت راه در طرح ملی مسکن، خانه دار کردن اقشار کم درآمد نیست


عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی اخیرا اعلام کرده که هر کسی توان پرداخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قسط را ندارد، در طرح ملی مسکن ثبت نکند، این مساله نشان می دهد که رویکرد وزارتخانه در طرح ملی، خانه دار کردن اقشار کم درآمد نیست، بلکه دولت به دنبال آن است که تنها بخشی از کمبود عرضه مسکن را جبران کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر