29 آذر 1398 - 11:37

موافقت ماهاتیر محمد با پیشنهاد روحانی برای ایجاد رمزارز مشترک

نخست وزیر مالزی موافقت خود را با طرح رییس‌جمهور ایران برای ایجاد «بازار مشترک کشورهای اسلامی در حوزه اقتصاد دیجیتال» و همکاری و تبادل تجربیات در زمینه رمزارزها اعلام کرد.
کد خبر : ۱۰۹۸۷۶
مالزی

فری مالزی تودی روز جمعه در این زمینه نوشت: نخست وزیر ماهاتیر محمد با پیشنهاد ایران مبنی بر استفاده از رمزنگاری به عنوانگزینه ای جایگزین برای دلار آمریکا موافق است.


این رسانه مالزیایی به نقل از ماهاتیر محمد نوشت: "ما برای اولین بار این موضوع را می شنویم که ایران و ترکیه بر این عقیده‌اند که بایداز جایگزینی برای دلار آمریکا استفاده کنیم.


نخست وزیر مالزی که کشورش میزبان اجلاس سران کوالالامپور۲۰۱۹ است ؛ گفت: ما می توانیم ارزهای خود و یا ارزمشترکی رااستفاده کنیم.


وی توضیح داد : به نظر می‌رسد زمانی‌که ما از دلار آمریکا استفاده می‌کنیم تحریم‌ها می‌تواند به توسعه اقتصای ما لطمه بزند.


ماهاتیر محمد پس از گفتگوهای مشترک با شرکت کنندگان در اجلاس سران کوالالامپور و شرکت در میزگرد چهارگانه که در آن رجبطیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطرحضور داشتند، بهخبرنگاران گفت: وی مدت‌ها قبل پیشنهاد ایجاد یک ارز جایگزین دلار برای تجارت های بین المللی را داده  و تلاش‌هایی در این زمینهانجام شد، اما این ایده با واکنش ابرقدرت‌ها روبه رو شده بود.


 وی افزود: واکنش آنها این بود که ما را از استفاده از هر نوع ارز دیگری متوقف کنند، زیرا استفاده از یک ارز خاص به آنها قدرتمی‌دهد.


فری مالزی نوشت: آمریکا تحریم‌هایی را برای ایران اعمال کرده است تا این کشور را وادار به مذاکره در مورد محدودیت های جدید علیهبرنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کند.


اجلاس چهار روزه سران کوالالامپور (کوآلالامپور ۲۰۱۹) صبح پنجشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین روحانی رییس جمهوریاسلامی ایران و سران کشورهای مالزی، ترکیه و قطر و صدها تن از شخصیت ها و نخبگان کشورهای اسلامی در مرکز همایش هایبین المللی شهر کوالالامپور پایتخت مالزی آغاز شد.


کشورهای قطر، ایران و ترکیه و بسیاری از دیگر کشورهای اسلامی از این اجلاس استقبال کرده‌اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر