بهبود وضعیت اقتصادی با اختیار بیشتر بانک مرکزی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دادن اختیار بیشتر به بانک مرکزی در کنار رعایت استقلال این دستگاه می تواند در ادامه روند بهبود وضعیت اقتصادی کشور مفید باشد.
کد خبر : ۱۰۹۸۷۹
  ارتقای شورای فقهی بانک مرکزی به رکن مشورتی یا اجرایی

محمدحسین فرهنگی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به تجربه موفق بانک مرکزی در ساماندهی وضعیت بازار، گفت: تجربه نشان داده که ساماندهی بازار ارز و سایر بازارهای موازی با سیاست گذاری های صحیح بانک مرکزی در هر برهه ای دور از ذهن نیست.


نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مدیریتی که اکنون در بانک مرکزی وجود دارد مدیریت کارآمدی است، افزود: امیدواریم مدیریت به همین منوال استمرار داشته باشد تا ثبات قیمتی در بازار رخ دهد.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مجلس و سایر دستگاه های نظارتی نقش چندانی در ساماندهی بازار و کاهش تنش های قیمتی ندارند، تصریح کرد: دادن اختیار بیشتر به بانک مرکزی در کنار رعایت استقلال این دستگاه می تواند در ادامه روند بهبود وضعیت اقتصادی کشور مفید باشد.


فرهنگی با بیان اینکه روند نظارت بر بازار ارز نباید محدود به زمان خاصی باشد، گفت: نظارت مستمر بر بازار لازم بوده و بازرسی های موقتی نمی تواند کارساز باشد و در این راستا رئیس کل بانک مرکزی خوب عمل کرده است.


این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، همچنین بر ضرورت شفاف سازی محل هزینه کرد ارزهای حاصل از صادرات تاکید کرد و افزود: اگر محل هزینه کرد این ارزها مشخص باشد به طور حتم توازنی میان عرضه و تقاضا برقرار شده و قیمت ارز خود به خود روندی نزولی را تجربه خواهد کرد.


فرهنگی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به اینکه حجم حباب نرخ ها در بازار رو به کاهش است دلیلی برای تورم در نرخ دلار وجود ندارد از این رو باید منتظر ایجاد آرامش نسبی در بازار باشیم.

برچسب ها: بازار ارز نظارت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر