30 آذر 1398 - 11:08

ترجمه ۱۰ استاندارد IFSB به زبان روسی با کمک‌هزینه IDB

۱۰ استاندارد IFSB به زبان روسی با کمک‌هزینه IDB ترجمه شد.
کد خبر : ۱۰۹۸۹۳
بانکداری اسلامی

به گزارش ایبِنا به نقل از پورتال بانکداری اسلامی و به نقل از سایت (IFSB)،این کمک هزینه این امکان را به IFSB می‌دهد تا از رشد و توسعه حوزه مالی اسلامی در کشورهای روسی زبان حمایت کند.


همزمان با بیستمین مجمع ثبات مالی اسلامی تفاهم‌نامه‌ای بین هیئت خدمات مالی اسلامی و بانک توسعه اسلامی منعقد شد.


براساس این تفاهم‌نامه مقرر گشت برای مدت زمان سه سال از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ میلادی، بانک توسعه اسلامی کمک هزینه فنی (TA) خود را به هیئت خدمات مالی اسلامی به منظور ترجمه ۱۰ استاندارد این هیئت به زبان روسی اعطا نماید.


این کمک هزینه فرآیند ترجمه ۱۰ استاندارد IFSB که حوزه‌هایی همچون بانکداری اسلامی، بازار سرمایه اسلامی و بیمه اسلامی (تکافل) را پوشش می‌دهند تسریع خواهد کرد. ترجمه استانداردها به زبان روسی یکی از برنامه‌های استراتژیک IFSB  با هدف افزایش آگاهی و حمایت از گسترش تامین مالی اسلامی در کشورهای روسی زبان است.


به همین مناسبت بیلو لاوال دانباتا (دبیرکل هیئت خدمات مالی اسلامی) با ابراز خرسندی از دریافت این کمک هزینه اظهار داشت که کمک هزینه مذکور این امکان را به IFSB می‌دهد تا از رشد و توسعه حوزه مالی اسلامی در کشورهای روسی زبان حمایت کند.


وی در بخشی از صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که ترجمه استانداردهای IFSB به زبان روسی، مقامات نظارتی و مقررات‌گذار کشورهای روسی زبان را به ابزارهای موردنیاز در راستای نظارت و مقررات‌گذاری موثر بر صنعت خدمات مالی اسلامی مجهز خواهد کرد.  


علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر