رشد حجم معاملات تالار نقره‌ای

۶۷۷ هزار و ۹۹۹ تن انواع کالا در هفته آخر پاییز به ارزش بیش از ۳۲ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالا مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته ما قبل با رشد ۷ درصدی در حجم مواجه شد.
کد خبر : ۱۰۹۹۰۳
بورس کالا

به گزارش ایبِنا، طی هفته گذشته  و در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۲۸۶ هزار و ۴۲۲ تن انواع کالا به ارزش ۱۷ هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال معامله شد. بر اساس این گزارش، در این تالار ۲۶۹ هزار و ۳۶۰ تن فولاد، ۶ هزار و ۵۵۰ تن مس، ۶ هزار و ۳۸۰ تن آلومینیوم، ۱۲۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۴ کیلوگرم شمش طلا و ۵ هزار تن سنگ آهن از سوی مشتریان خریداری شد.


همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۳۸۸ هزار و ۵۱۷ تن انواع کالا به ارزش ۱۵ هزار و ۳۶ میلیارد ریال به فروش رسید. در این تالار ۸۶ هزار و ۲۲۴ تن قیر، ۱۴۵ هزار تن وکیوم باتوم، ۷۱ هزار و ۳۲۱ تن مواد پلیمری، ۴۲ هزار و ۷۰۰ تن لوب کات، ۳۷ هزار و ۱ تن مواد شیمیایی، ۳۰ تن آرگون، ۳ هزار تن سلاپس واکس، ۵۶۵ تن عایق رطوبتی، ۲ هزار و ۱۱۶ تن روغن پایه و یک هزار و ۲۲۰ تن گوگرد معامله شد. همچنین بازار فرعی بورس کالا هم طی هفته مذکور معامله ۲ هزار و ۶۰ تن انواع کالا را تجربه کرد.


انعقاد ۳۱۹ هزار قرارداد آتی


افزون بر این، در جریان معاملات آخرین هفته پاییز ۱۳۹۸، معامله گران بازار مشتقه بورس کالا با انعقاد بیش از ۳۱۹ هزار قرارداد آتی، ارزشی بیش از ۴۲۱۸ میلیارد و ۱۸۷ میلیون ریالی را رقم زدند. طی معاملات هفته گذشته در دو سررسید دی و اسفند ماه ۱۳۹۸ تعداد ۳۰۰ هزار و ۲۲۴ قرارداد اتی زعفران نگین منعقد شد که این دو قرارداد با ثبت ارزش بیش از ۳۰۹۱ میلیارد و ۹۱۷ میلیون ریالی بالاترین سهم را در حجم و ارزش کل معاملات هفتگی به خود اختصاص دادند.


در هفته گذشته، ۷۸۶۱ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز برای تحویل در دو سررسید دی و اسفند ماه امسال به ارزشی نزدیک به ۵۹ میلیارد و ۴۷ میلیون ریال منعقد شد. همچنین معامله گران ۹۰۸۹ قرارداد آتی پسته را در دو سررسید آذر و بهمن ماه ۱۳۹۸ منعقد کردند و ارزش ۱۰۰۱ میلیارد و ۵۳۴ میلیون ریالی را به ثبت رساندند که این تعداد قرارداد منعقده معادل نزدیک به ۹۰۹ تن محصول پسته بوده است.


در پایان این گزارش می افزاید، در آخرین هفته معاملاتی بازار مشتقه بورس کالا در فصل پاییز تعداد ۱۸۴۹ قرارداد آتی زیره سبز نیز در حالی منعقد شد که ارزشی بیش از ۶۵ میلیارد و ۶۸۷ میلیون ریال را برای دو سررسید آذر و بهمن ماه سال جاری در پی داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها