ادامه رشد شتابان شاخص بورس

شاخص بورس با ادامه رشدهای شتابان خود با افزایش ۲۷۲۳ واحدی در پایان معاملات روز جاری به ۳۵۶ هزار و ۷۲۰ واحد رسید.
کد خبر : ۱۰۹۹۳۴
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با افزایش مواجه شدند.


صعود شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲۷۲۳ واحد رشد معادل ۰.۷۷ درصد به ۳۵۶ هزار و ۷۲۰ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۷۲۸ واحد افزایش معادل ۰.۷۷ درصد به ۹۵ هزار و ۴۴۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۹۶۴ واحد رشد معادل ۰.۸۶ درصد به ۱۱۲ هزار و ۸۵۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۶۴۳ واحد افزایش، معادل ۰.۸۶ درصد به ۷۵ هزار و ۳۷۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۴۷۱ واحد رشد، معادل ۰.۸۲ درصد به ۴۲۴ هزار و ۲۵۱ واحد، شاخص بازار اول با ۲۱۲۷ واحد افزایش معادل ۰.۸۴ درصد به ۲۵۵ هزار ۴۸۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۸۷۳ واحد رشد معادل ۰.۶۶ درصد، به ۷۴۲ هزار و ۴۲۳ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۷ نماد « فارس با ۴۳۲ واحد، فولاد با ۴۲۴ واحد،  کگل با ۳۵۲ واحد، کچاد با ۲۹۹ واحد،  فملی با ۱۸۷ واحد، وامید با ۱۷۰ واحد و ومعادن با ۱۶۹ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


رشد شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «سایر معادن با ۴۱۴۰ واحد صعود معادل ۵.۰۱ درصد به ۲ هزار و ۵۸۵ واحد، انتشار و چاپ با ۵۰۶۷۱ واحد افزایش معادل ۴.۸۱ درصد به ۱۳ هزار ۷۰۲ واحد، محصولات فلزی ۳۶۸۰ واحد رشد معادل ۴.۱۷ درصد به ۵ هزار و ۶۶ واحد، کانه فلزی ۲۸۹۳ واحد افزایش معادل ۳.۹۹ درصد به ۹ هزار و ۹۵ واحد، کاشی و سرامیک با ۴۵۶ واحد رشد، معادل ۳.۳۶ درصد به ۱۴ هزار و ۳۷ واحد، منسوجات با ۱۵۱ واحد افزایش معادل ۳.۱۸ درصد به ۴ هزار و ۹۱۸ واحد، انتشار و چاپ با (۶۱۶) واحد کاهش معادل (۴.۱۶) درصد به ۱۴ هزار و ۱۹۹ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «چدن، خچرخش، ونیرو، کسعدی، خلنت، سنیر و سفانو» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «خپویش، قلرست، خمحور، سدور، پکویر، لپارس و سقاین» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۵۵۹ هزار نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۲۳۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۶۰۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها