02 دی 1398 - 09:26
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

هم افزایی بخش خصوصی و نظام بانکی در ارتقا خدمات دهی به مشتریان

از آنجایی که بانک‌ها با گسترش و پیشرفت تکنولوژی روز افزون امکان تامین و ارائه تمامی خدمات مورد نیاز را ندارند لذا همکاری بخش خصوصی برای ارائه خدمات مناسب به مشتریان بی شک ضروری است.
کد خبر : ۱۰۹۹۴۸
شرکت تدارک

به گزارش خبرنگار ایبِنا،  انجام خدماتی نظیر  پول‌رسانی، تامین نیروی انسانی در تمامی بخش‌ها، تحصیلداری، ارسال مراسلات بانکی و ... از اقداماتی است که می‌توان برای کاهش بار و هزینه نظام بانکی به بخش خصوص سپرد.


البته ناگفته نماند که با سپردن این خدمات به بخش خصوصی و برون سپاری خدمات در چارچوب قوانین و مقررات، گامی در زمینه حمایت از بخش خصوصی و اشتغال‌زایی نیز برداشته می‌شود.


یکی از شرکت هایی که در سال های گذشته وظیفه خطیری را در این زمینه ایفا کرده شرکت ملی خدماتی تدارک  است که با بیش از ۱۷ سال تجربه ارائه خدمات در زمینه تامین نیروی انسانی در مشاغل مختلف برای سازمان‌ها، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری اقداماتی را انجام داده است.



این شرکت تاکنون با بانک های ملی، بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارائی، بانک سامان، بانک قرض الحسنه مهر ایران و ... همکاری داشته است.



حجت اله لطفی، مدیرعامل شرکت ملی خدمات تدارک درباره فعالیت های این شرکت می‌گوید: این شرکت در حال حاضر با ۷ هزار نفر نیروی انسانی در ۴ بخش تامین نیروی انسانی، خدمات پولرسانی، امور بازرگانی ترخیص کالا و تحصیلداری و ارسال مراسلات بانک‌ها و سازمان‌ها فعالیت دارد.


این مجموعه زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمت به صورت همزمان به بانک ملی ایران و سایر بانک‌ها و موسسات مالی به صورت همزمان را دارد. اگر بخواهیم بصورت کوتاه و خلاصه به این زیرساخت ها اشاره کنیم، میتوان به استفاده از نیروهای آموزش دیده، بالغ بر ۲۵۰ خودروی مدل روز و تجهیز شده با امکانات ویژه پول‌رسانی از قبیل سیستم‌های ردیاب، ضبط و انتقال تصاویر بصورت برخط، پایش تمامی اطلاعات خودروها بصورت لحظه‌ای از مرکز کنترل و همچنین بهره گیری از نیروهای حفاظتی با بالاترین ضریب ایمنی و امنیتی اشاره کرد.



حجت اله لطفی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره فعالیت های این شرکت و چگونگی ارائه خدمات به مشتریان از جمله بانک ملی ایران، اظهار داشت: شرکت ملی خدماتی تدارک در ابتدا با نام تجاری ملی بازرگانی تدارک در سال ۱۳۶۴ توسط بانک ملی ایران بمنظور انجام امور بازرگانی تاسیس شد و خوشبختانه طی این سال ها به دلیل برخورداری از نیروی انسانی متعهد و متخصص، اکنون به جایگاه شایسته ای در عرصه ی فعالیت بانک‌ها و موسسات اعتباری دست یافته است.


وی درباره اهداف این مجموعه، توضیح داد: اهدافی که برای مجموعه تدارک در نظر گرفته شده در هر شاخه فعالیت شرکت متفاوت است به صورتی که یکی از اهداف در نظر گرفته شده در حوزه پولرسانی سیستم بانکی، ارائه خدمت به تمام بانک ها با چشم انداز پولرسانی بصورت یکپارچه و کمک به حوزه بانکی کشور و تسهیل امور مربوط به نقل و انتقال پول و وجوه نقد و اوراق بهادار خواهد بود.


مدیرعامل شرکت تدارک، در ادامه درباره چشم انداز این شرکت در زمینه سرمایه انسانی، گفت: در صورتی که شرایط لازم فراهم باشد، در نظر داریم با عقد قراردادهای جدید و افزودن سبد خدمات شرکت، تعداد نیروی شاغل مجموعه بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.


لطفی درباره اقدامات صورت گرفته در زمینه دریافت مجوزها و مذاکرات لازم برای ارائه خدمت به سایر ارگان ها و سازمان‌ها، توضیح داد: از لحاظ اساسنامه شرکت این امکان را دارد تا با تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی همکاری کند و تاکنون نیز با وزارت امور اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی، بانک ملی ایران، بانک کشاورزی، بانک صنعت و معدن، بانک سامان، اقتصاد نوین، موسسه قرض الحسنه مهر ایران، موسسه علوم بانکداری، شرکت داده ورزی سداد و چندین سازمان و ارگان خصوصی و غیر خصوصی دیگر همکاری داشته و خدمات مورد نیاز به آن‌ها ارئه شده است.



وی افزود: شرکت ملی خدماتی تدارک با اخذ مجوزهای لازم از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و دریافت صلاحیت‌های انجام کار تاکنون موفق به اخذ تعداد کثیری گواهی حسن انجام کار از کارفرمایان خود شده است. همچنین علی رغم حجم نیروی انسانی بالا شرکت، موفق به اجراء طرح طبقه بندی مشاغل نیز شده ایم.


مدیرعامل شرکت تدارک با تاکید بر برنامه ریزی برای افزایش اشتغال‌زایی و تاثیر کم شرایط اقتصادی فعلی در کشور، بر ادامه فعالیت های این مجموعه، درباره یکی دیگر از خدمات این مجموعه، توضیح داد: یکی از ابتدایی‌ترین نیازهای هر سازمان نیاز به نقل و انتقال اسناد و داده‌ها بین شعب و برخی مشتریان و ارباب رجوع‌ است. از مقدماتی ترین این نیازها می‌توان به نقل و انتقال اسناد بانکی بین شعب و ادارات بانک و موسسات مالی اشاره کرد که بعضا این امر هزینه های بالایی را به بانک‌ها و موسسات مالی تحمیل می‌کند. به همین منظور اغلب بانک‌ها میل به واگذاری امور مربوط به نقل وانتقالات خود به شرکت‌های خصوصی دارند.


وی ادامه داد: در همین راستا شرکت تدارک با دارا بودن زیرساخت و مبادی کامل از جمله بیش از ۲۰۰ موتور سوار در سراسر کشور این امکان را دارد تا مرسولات کارفرمایان خود را به مراکز استان کمتر از ۲۴ ساعت و در سایر نقاط شهری کشور حداکثر تا ۷۲ ساعت به دست مشتریان خود برساند.



مدیرعامل شرکت تدارک گفت: البته این شرکت مشکلاتی هم برای ارائه خدمات پیش رو دارد که از مهمترین آن ها  می‌توان به تامین نقدینگی، تامین رفاه پرسنل و تغییرات سریع در ضوابط مناقصات کشوری اشاره کرد.


برچسب ها: بانک پول رسانی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها