افزایش ۱۶ درصدی ارزش بازار فرابورس

ارزش کل بازار فرابورس در پایان معاملات سومین ماه پاییز امسال با ثبت رشد ۱۶ درصدی به عدد ۴۷۷۱ هزار و ۲۲۹ میلیارد ریال رسید و افزایش خود از ابتدای سال را نیز به ۸۵ درصد رساند.
کد خبر : ۱۰۹۹۷۰
فرابورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، نگاهی به کارنامه فرابورس در سومین ماه پاییز امسال نشان می‌دهد طی ۲۱روز معاملاتی تعداد ۳۷میلیارد و ۷۲۵میلیون ورقه بهادار در ۶میلیون و ۳۷۸هزار نوبت به ارزش ۳۳۲هزار و ۳۴۴میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از رشد ۱۳۴درصدی حجم، افزایش ۳۰۴درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۱۰۸درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.


این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۱۵۸۲۶میلیون ورقه و میانگین ارزش معاملات نیز ۱۷۹۶میلیارد ریال بوده است.


همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۴ میلیارد و ۵۹۷میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۷ هزار و ۷۵۶میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۱۶میلیارد و ۴۵۰میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۱۶هزار و ۸۱۲میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افزایش ۲۰۳درصدی حجم و رشد ۳۶۵درصدی ارزش معاملات در بازار اول و رشد ۱۴۱درصدی حجم و ۳۸۱درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با آذرماه سال ۹۷ است.


این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۱۲۶میلیون اوراق بدهی به ارزش ۱۱۵هزار و ۵۹۴میلیارد ریال معامله شده است که از افزایش ۲۴۲درصدی حجم و ۲۶۶درصدی ارزش معاملات این بازار در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.


افزون بر این، بالغ بر ۹۵۳میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۱۳میلیارد و ۶۳۰میلیون ریال و یک میلیون و ۸۰۰ هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۷۲۹ میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۲۱۸درصدی حجم و رشد ۱۵۸ درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین رشد ۴۵درصدی حجم و افزایش ۶ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با آذرماه پارسال دارد.


این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس نیز که معاملات آذرماه امسال را از ارتفاع ۳۹۵۰واحد آغاز کرده بود با ثبت رشد ۱۵درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۴۵۵۹واحد رسید و افزایش ۱۰۲درصدی را هم از ابتدای امسال به نام خود ثبت کرد.


ارزش کل بازار فرابورس نیز که در ابتدای ماه گذشته ۴۱۲۵هزار و ۴۶۱میلیارد ریال بود در پایان این ماه با ثبت رشد ۱۶درصدی به عدد ۴۷۷۱هزار و ۲۲۹میلیارد ریال رسید و بدین ترتیب رشد خود از ابتدای سال را نیز به ۸۵درصد ارتقاء داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها