یک کارگزاری بانکی در میان ۵ کارگزاری برتر بورس

اطلاعات منتشر شده بورس اوراق بهادار تهران از عملکرد ۹ ماه اخیر کارگزاری های بازار سرمایه حاکی از آن است که در میان ۵ کارگزاری برتر، یک کارگزاری بانکی نیز حضور دارد.
کد خبر : ۱۱۰۰۱۱
طرح

به گزارش ایبِنا، بر مبنای آمار معاملات ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۸، شرکت های کارگزاری «مفید با ۱۳.۵۱ درصد،   آگاه  با ۷.۵۲ درصد، بانک پاسارگاد با ۳.۹۰ درصد، فارابی با ۳.۳۱ درصد و مبین سرمایه با ۲.۵۳ درصد» در رتبه های اول تا پنجم برترین کارگزاری ها قرار دارند.


سهم ۸۸ درصدی معاملات نرمال


بر اساس این گزارش، تعداد ۵ شرکت کارگزاری بالا، ۳۰.۷۷ درصد کل ارزش معاملات را از ابتدای سال تا پایان آذر ماه ۹۸ به خود اختصاص دادند و از سویی دیگر، آمار معاملات ۹ ماهه اول ۹۸ نشان می دهد سهم معاملات برخط از معاملات نرمال ۸۸.۵۸ درصد بوده است.


در عین حال در ۹ ماهه اول ۹۸ از ۱۰۷ کارگزار فعال در بورس، ۱۰۴ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده اند.


وضعیت معاملات الکترونیکی


گفتنی است بر اساس اطلاعات منتشر شده ۴۶.۱۲ درصد از کل معاملات الکترونیکی در ۵ کارگزاری انجام شده است که به ترتیب کارگزاری های «مفید با ۲۲.۴۵ درصد، آگاه با ۱۲.۳۲ درصد، فارابی با ۵.۲۶ درصد، مبین سرمایه با ۳.۴۳ درصد و بانک پاسارگاد  با ۲.۵۷ درصد» رتبه های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند.


همچنین از کل معاملات، بیش از ۲۹۹۹ هزار میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده است که ۵۵.۶۴ درصد کل خرید و فروش است.


۵۳۸۹ هزار میلیارد ریال ارزش کل خرید و فروش ها


بنابراین گزارش ارزش کل خرید و فروش در ۹ ماهه ۹۸، بیش از ۵۳۸۹ هزار میلیارد ریال بوده است.


افزون بر این، ارزش خرید و فروش خرد و بلوک معادل ۸۸.۵۶ درصد کل معاملات بوده که ارزش خرید و فروش عمده  ۲.۳۰ درصد از معاملات و ارزش خرید و فروش سایر ابزارهای نوین مالی ۹ درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر