صعود نماگر بازار سهام تقویت شد

شاخص بورس با رشد ۲۵۸۹۳ واحدی در پایان معاملات روز جاری به ۳۶۲ هزار و ۲۵۹ واحد رسید.
کد خبر : ۱۱۰۰۳۴
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با افزایش مواجه شدند.


رشد  شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲۸۹۳ واحد رشد معادل ۰.۸۱ درصد به ۳۶۲ هزار و ۲۵۹ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۷۷۴ واحد افزایش معادل ۰.۸۱ درصد به ۹۶ هزار و ۹۲۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۹۷۶ واحد رشد معادل ۰.۸۷ درصد به ۱۱۳ هزار و ۵۸۱ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۶۵۲ واحد افزایش، معادل ۰.۸۷ درصد به ۷۵ هزار و ۸۵۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۹۵۲ واحد رشد، معادل ۰.۵۵ درصد به ۴۲۸ هزار و ۷۰۴ واحد، شاخص بازار اول با ۱۰۶۲ واحد افزایش معادل ۰.۴۱ درصد به ۲۵۸ هزار ۵۲۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۰۵۶۳ واحد رشد معادل ۱.۴۱ درصد، به ۷۵۸ هزار و ۱۳۰ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۶ نماد « فارس با ۸۳۵ واحد، تاپیکو با ۳۶۶ واحد،  شبندر با ۳۵۹ واحد، پارسان با ۱۹۱ واحد،  کچاد با ۱۸۲ واحد و شبریز با ۱۳۸ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


افزایش شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چوبی با ۲۲۳۸۳ واحد صعود معادل ۵.۰۰ درصد به ۴۷۰ هزار و ۶۲ واحد، محصولات چرمی با ۵۷۱ واحد افزایش معادل ۴.۵۰ درصد به ۱۳ هزار ۲۸۲ واحد، انتشار و چاپ ۵۴۹۴۰ واحد رشد معادل ۴.۲۴ درصد به یک هزار و ۳۵۱ واحد محصولات فلزی ۳۲۲۱ واحد افزایش معادل ۳.۰۸ درصد به ۱۰۷ هزار و ۹۲۰ واحد، دستگاه های برقی با ۵۳۴۴۲ واحد رشد، معادل ۲.۷۵ درصد به یک هزار و ۹۹۶ واحد، سایر معادن با ۲۶۰۶ واحد افزایش معادل ۲.۵۴ درصد به ۱۰۵ هزار و ۳۲۲ واحد، محصولات کاغذ با ۲۲۵۷ واحد صعود معادل ۲.۳۳ درصد به ۹۹ هزار و ۳۰ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «شبندر، فساپا، چفیبر، سنیر، غسالم، سیستم و غدشت» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «ثاباد، خنصیر، کفپارس، غمهرا، پکویر، خلنت و غاذر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۵۱۹ هزار نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۷۱۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها