سود صنعت بیمه در سال مالی جاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعلام شد

رییس کل بیمه مرکزی سود صنعت بیمه در سال مالی جاری را بالغ بر ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
کد خبر : ۱۱۰۰۶۴
دومین گردهمایی سالانه ارزیابان حرفه ای خسارت  با همکاری بیمه مرکزی

به گزارش ایبِنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی در بازدید از اداره کل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی، با اعلام این رقم افزود: از ۴۵۰۰ میلیارد تومان سود، سه هزار میلیارد تومان سهم کارگزاران و نمایندگان شبکه فروش است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که سهم شبکه فروش هم با سلامت مالی توام باشد.


رییس شورای عالی بیمه با بیان اینکه بهره گیری از ابزار فضای فناوری و تحلیل داده‌های بخش فناوری اطلاعات سازمان‌ها می‌تواند به نظام بازرسی کمک کند، افزود: شفافیت در صنعت بیمه یک آرمان بزرگ است و بازرسی و نظارت باید مسیر شفافیت در صنعت بیمه را هموار کنند.


سلیمانی از اداره کل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی به عنوان دیده بان بیمه مرکزی یاد کرد و اظهار داشت: میزان رضایتمندی بیمه گذاران از خدمات صنعت بیمه، هدف نهایی نهاد ناظر است و نیروهای این اداره کل باید با دقت و حساسیت بسیاری بر امر پرداخت خسارت ها و جلب رضایت مردم نظارت کنند.


وی صنعت بیمه را از مجموعه های مهمی دانست که خدمات را به صورت بی واسطه به مردم عرضه می کنند و در همین راستا تصریح کرد: اثر اجتماعی پرداخت صحیح، به موقع و کامل خسارات بیمه گذاران می‌تواند تصویر مناسبی از صنعت بیمه در جامعه ارائه کند و به همین خاطر باید تلاش کنیم تا نارضایتی‌های مردمی به حداقل برسد.


رییس شورای عالی بیمه از همکاران این اداره کل خواست تا ضعف‌های آیین نامه‌های موجود را بررسی و اعلام کنند تا در راستای اصلاح آنان اقدامات لازم به عمل آید.


سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت سلامت مالی در صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: در فرآیند افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه، باید منشا سرمایه‌ها و مساله مبارزه با پولشویی با جدیت دنبال شود، هر چند که خوشبختانه سلامت صنعت بیمه در بخش‌های مختلف اقتصادی به عنوان یک الگو مطرح شده است.


وی سود بیمه در سال مالی جاری را بالغ بر ۴۵۰۰میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان سه هزار میلیارد تومان سهم کارگزاران و نمایندگان شبکه فروش است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که سهم شبکه فروش هم با سلامت مالی توام باشد.


سلیمانی در پایان با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در سه حوزه بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی بر ضرورت تعامل و همپوشانی این سه واحد مهم بیمه مرکزی تاکید کرد.


شایان ذکر است در ابتدای این بازدید کاظم فیروزپوری بندپی مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی، گزارش کاملی از عملکرد همکاران این مجموعه ارائه کرد و در پایان مدیران و کارکنان به طرح دیدگاه‌ها و مسائل موجود خود پرداختند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر