افزایش ۱۰۰ درصدی کشف قاچاق انسان در گمرک

سخنگوی گمرک گفت: در ۹ ماهه نخست امسال در زمینه کشف قاچاق انسان نسبت به مدت مشابه رشد ۱۰۰ درصدی را در گمرکات شاهد بودیم.
کد خبر : ۱۱۰۰۹۷
قاچاق انسان

به گزارش ایبِنا، سید روح اله لطیفی اعلام کرد:در ۹ ماهه نخست امسال،   ۸۱۸ نفرکه از طریق غیر قانونی و قاچاق قصد خروج از کشور را داشتند توسط پرسنل گمرک کشف و تحویل مقامات قضایی شدند.


سخنگوی گمرک افزود : در رابطه با قاچاق این  ۸۱۸ نفر ۲۰۳ پرونده قضایی تشکیل شده که این تعداد کشفیات نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ رشدی ۱۰۰ درصدی  داشته است.


لطیفی در ادامه اعلام کرد: بیشتر کشفیات گمرک در حوزه قاچاق انسان مربوط به گمرک بازرگان بوده و افراد با تابعیت افغانستانی نیز در صدر این کشفیات قرار دارند.


سخنگوی گمرک در خصوص آمار کشفیات قاچاق انسان از سال ۹۴ تا کنون گفت: طی سالهای ۹۴ تا پایان ۹ ماهه سال ۹۸، پرسنل گمرک توانستند در مجموع یک هزار ۸۶۲ نفر را که  به صورت قاچاق قصد خروج از کشور را داشتند را کشف و تحویل مقامات انتظامی و قضایی دهند.


لطیفی در پایان افزود: با الکترونیکی شدن و استفاده از تجهیزات و دستگاههای کنترلی پیشرفته، گمرک ایران  در زمینه کشف انواع قاچاق کالا، مواد مخدر و انسان توانسته رشد روزافزونی داشته باشد.


لازم به ذکر است در مرداد سال گذشته  یکی از متهمان بزرگ اقتصادی که در حال فرار از کشوراز طریق اختفا در کانتینر  بود باجدیت پرسنل و  کمک تجهیزات الکترونیکی و  ایکس ری در گمرک بازرگان شناسایی و تحویل مقامات قضایی شد.

برچسب ها: قاچاق گمرک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها