قیمت هر بشکه نفت برنت ۶۸ دلار شد

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۵ سنت رسید.
کد خبر : ۱۱۰۱۰۷
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، پس از آنکه آمارها نشان داد که میزان خریدهای آنلاین مصرف کنندگان آمریکایی به ارقام بی سابقه ای رسیده و این تحلیل را تقویت کرد که بزرگترین اقتصاد جهان از رشد مطلوبی برخوردار است، قیمت نفت امروز شاهد افزایش بود و به بالاترین رقم در طی ۳ ماه گذشته رسید.


بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۵ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۲ درصد رشد به ۶۱ دلار و ۸۱ سنت رسید.


دیروز نتایج یک تحقیق تجاری نشان داد که خریدهای آنلاین تعطیلات کریسمس توسط مصرف کنندگان آمریکایی بالاتر از انتظار تحلیلگران بوده و رکورد شکنی کرده است. این گزارش موجب رشد شاخص ها در بورس آمریکا شد.


استفن اینز، تحلیلگر ارشد موسسه آکسی تریدر گفت، مصرف کنندگان آمریکایی نشان دادند که پول بیشتری در روزهای پایانی سال خرج کرده اند و این تاثیر مطلوبی بر بازار نفت دارد.


همچنین افزایش امیدواری ها نسبت به پایان یافتن جنگ تعرفه ای میان آمریکا و چین که در طی ۱۷ ماه گذشته موجب افت رشد اقتصاد جهانی و نگرانی از آینده بازار نفت شده بود، عامل دیگر رشد قیمت بوده است.


با این حال، تاثیرات جنگ تجاری هنوز به قوت خود باقی است، به نحوی که آمارهای منتشر شده در ژاپن، سومین اقتصاد بزرگ جهان نشان می دهد که میزان تولیدات صنعتی این کشور در ماه نوامبر برای دومین ماه متوالی کاهش داشته است. با این وجود، قیمت نفت برنت در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۲۵ درصد و نفت وست تگزاس اینترمدییت حدود ۳۵ درصد رشد داشته که عمدتا ناشی از اقدام اوپک و متحدانش از جمله روسیه برای کاهش تولید بوده است. اوایل ماه جاری میلادی، اوپک و متحدانش توافق کردند که در سال آینده میلادی باز هم از حجم تولید نفت خود بکاهند.

برچسب ها: قیمت نفت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر