ارزش معاملات بورس انرژی ۳۳هزار میلیارد تومان شد

رییس سازمان بورس در خصوص وضعیت ارزش معاملات در بورس انرژی، فروش نفت‌خام و برق فروشی در بورس انرژی توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر : ۱۱۰۱۳۴
بورس انرژی

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، شاپور محمدی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون فروش نفت خام و فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی موفقیت‌آمیز بوده است، گفت: سیاست طولانی مدت اقتصاد کشور باید به رونق بورس انرژی کمک کند، چراکه بورس شفافیت کافی دارد و از آنجا که افراد به‌طور رقابتی به این عرصه وارد می‌شوند، برابری فرصت ایجاد خواهد شد


فروش موفقت‌آمیز نفت خام در بورس


به گفته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، ارزش معاملات بورس انرژی از ابتدای سال تا امروز حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته و سال ماقبل آن رشد بسیار بالایی داشته است و این نشان می‌دهد بورس انرژی در مسیر رشد قرار گرفته است.


باید برق‌فروشی در بورس انرژی را جدی گرفت


وی با تاکید بر اینکه باید برق‌فروشی در بورس انرژی را جدی گرفت، توضیح داد: اگرچه برق فروشی در بورس جزو مستمرترین معاملات است اما حجم آن پایین است در حالی که بورس انرژی می‌تواند در حجم بالاتری برق را مورد معامله قرار دهد.


محمدی ادامه داد: باتوجه به اینکه آینده صنایع به سمت برقی شدن می‌روند و خودروهای برقی و هیبریدی در راه هستند، به یقین برق‌فروشی در بورس انرژی به رونق صنعت برق، قیمت‌گذاری صحیح، صرفه‌جویی و کارایی بیشتر صنعت برق اثرگذار خواهد بود.


به گفته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در کنار دو انرژی برق و نفت، زغال سنگ نیز منبع انرژی مناسبی است و در بورس انرژی جایگاه دارد لذا باید برای تقویت آن تلاش کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر