رشد ۲۰۸۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص بورس با رشد ۲۰۸۶ واحدی در پایان معاملات روز جاری به ۳۶۹ هزار و ۷۱۸ واحد رسید.
کد خبر : ۱۱۰۱۷۴
طرح

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با افزایش مواجه شدند.


صعود شاخص‌ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲۰۸۶ واحد رشد معادل ۰.۵۷ درصد به ۳۶۹ هزار و ۷۱۸ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۵۵۸ واحد افزایش معادل ۰.۵۷ درصد به ۹۸ هزار و ۹۲۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۹۹۳ واحد رشد معادل ۰.۸۵ درصد به ۱۱۸ هزار و ۱۵۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۶۶۳ واحد افزایش، معادل ۰.۸۵ درصد به ۷۸ هزار و ۹۱۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۲۹۹ واحد رشد، معادل ۰.۷۶ درصد به ۴۴۰ هزار و ۰۰۵ واحد، شاخص بازار اول با ۱۵۱۷ واحد افزایش معادل ۰.۵۸ درصد به ۲۶۳ هزار ۸۹۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۲۴۰ واحد رشد معادل ۰.۵۵ درصد، به ۷۷۳ هزار و ۵۵۳ واحد رسید.


 نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر امروز ۶ نماد « شبندر با ۳۲۹ واحد، فولاد با ۲۸۸ واحد،  فارس با ۱۴۳ واحد، حکشتی با ۱۳۹ واحد،  رانفور با ۱۲۰ واحد و شیران با ۱۰۵ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «زارعت با ۴۵۴۷ واحد صعود معادل ۴.۷۱ درصد به ۱۰۱ هزار و ۱۰۹ واحد، اداره بازارهای مالی با ۱۴ واحد افزایش معادل ۴.۳۷ درصد به ۳۶ واحد، محصولات چوبی ۲۲۴۶۷ واحد رشد معادل ۴.۳۴ درصد به ۵۴۰ هزار و ۶۵۵ واحد، محصولات فلزی ۴۸۳۹ واحد افزایش معادل ۴.۲۰ درصد به ۱۲۰ هزار و ۱۹ واحد، سمیان با ۱۰۹ واحد رشد، معادل ۳.۰۳ درصد به ۳ هزار و ۷۳۹ واحد، حمل و نقل با ۲۷۸ واحد افزایش معادل ۳.۰۲ درصد به ۹ هزار و ۴۹۸ واحد، انتشار و چاپ با (۴۶۷۴۳) واحد کاهش معادل (۳.۳۷) درصد به یک هزار و ۳۴۰ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت‌ها


در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «فاما، کهمدا، ونفت، کحافظ، فسپا، سیمرغ و سفار» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «قصفها، غگل، پسهند، خکمک، فلامی، قمرو و کترام» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۶۶۴ هزار نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۹۹۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۲۲۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر