تغییر رویکرد درباره رمزارزها

یکی از چالش‌های استفاده از سیستم بلاک‌چین و فناوری‌های ارز دیجیتال، قوانینی است که دولت‌ها برای به‌ کار گرفتن رمزارزها اجرا می‌کنند.
کد خبر : ۱۱۰۱۷۹
رمز ارز

به گزارش ایبِنا، تغییر چارچوب قانونی استفاده از رمزارزها و نگرانی از چالش‌های قانونی از مواردی است که میزان استفاده از رمزارزها توسط فعالان عرصه تجارت را تعیین می‌کند. بسیاری از کارشناسان معتقدند سال ۲۰۱۹ شاهد پیشرفت گسترده چند کشور در حوزه ترویج استفاده از فناوری رمزارزها و بلاک‌چین بوده و برخی کشورها تغییر مسیر معناداری به سمت پول دیجیتال داشته اند.


پایگاه خبری کوین تلگراف در گزارشی به این موضوع پرداخته و ایران را در کنار چین، فرانسه، آلمان و آمریکا جزو پنج کشوری اعلام کرده که بیشترین تغییر رویکرد به رمزارزها را در سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص داده‌اند.


در ایران، توسعه همزمان این فناوری با تشدید تحریم‌های آمریکا معانی مختلفی به همراه دارد. ایران در حال تبدیل شدن به یکی از مراکز اصلی رمزارزها و بلاک چین است. دولت ایران در ماه جولای ۲۰۱۹ قانون مهمی را تصویب کرد که به موجب آن، استخراج رمزارزها به عنوان یک فعالیت قانونی مورد پذیرش قرار گرفت.


دولت ایران با تعرفه پایین برق برای استخراج رمزارزها باعث شده برخی شرکت‌های فعال در استخراج رمزارزها به دنبال کوچ کردن از چین و حتی آمریکا به سمت ایران باشند.

برچسب ها: ایران رمزارز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها