09 دی 1398 - 10:06
شیری در گفتگو با ایبِنا اعلام کرد؛

آخرین وضعیت افزایش سرمایه پست بانک

مدیرعامل پست بانک ایران می‌گوید ارزیابی دارایی‌های این بانک برای کسب مجوز در خصوص افزایش سرمایه در سال ۱۳۹۴ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.
کد خبر : ۱۱۰۱۹۵
بهزاد شیری

بهزاد شیری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص اینکه حتی با کسب مجوز برای افزایش سرمایه پست بانک ایران از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، این بانک از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج نمی‌شود، اظهار داشت: پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که دولت با تصویب ماده ۱۴ قانون حمایت از کالای ایرانی، در حقیقت به شرکت‌هایی که شامل ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده و با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها از شمولیت این ماده خارج نمی‌شوند نیز مجوز افزایش سرمایه از این محل را خواهد داد.


وی توضیح داد: از آنجایی که تصویب این ماده در اختیار دولت و تایید از سوی مجلس است، نمی‌توان زمانی را در خصوص کسب این مجوز و افزایش سرمایه پست بانک اعلام کرد. به گفته مدیرعامل پست بانک، سرمایه این شرکت ۳۲۵ میلیارد تومان و زیان انباشته آن بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان است و حتما نیاز به اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه دارد.


شیری درباره اینکه برآوردش در خصوص میزان افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها چقدر است؟ گفت: آخرین ارزیابی پرتفوی دارایی‌های پست بانک برای سال ۱۳۹۴ است و براساس آن دارایی‌های این بانک حدود ۴۰۰ میلیارد تومان ارزیابی شده بود که در حال حاضر دستکم ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.


وی همچنین تصریح کرد که سهم تسهیلات پست بانک در حوزه IT و ICT از ۲۷ درصد به ۳۵ درصد از مجموع کل تسهیلات افزایش یافته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر