ادامه جریان قوی نقدینگی در تالار شیشه ای

یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: جریان قوی نقدینگی کماکان در بازار سهام ادامه دارد.
کد خبر : ۱۱۰۱۹۶
بورس

محمود آقایی در گفت و گو  با خبرنگار ایبِنا،افزود: رفتار روز گذشته بازار سرمایه به‌گونه‌ای بود که هر چند در ابتدای معاملات شاهد افزایش عرضه سهام توسط معامله‌گران بودیم، اما به مرور این روند اصلاح شد و در پایان معاملات نیز شاهد افزایش بیش از ۲ هزار واحدی شاخص بورس و رسیدن آن به یک قدمی ارتفاع ۳۷۰ هزار واحد بودیم.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: دادوستد چند هزار میلیارد تومانی سهام که این روزها در بورس و فرابورس در حال انجام است نشان از این دارد که جریان قوی نقدینگی کماکان در این بازارها در جریان بوده و به همین دلیل هم نباید منتظر استراحت و اصلاح طولانی مدت و زیاد شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها بود.


وی با اشاره به این که هر روند سریع و رو به رشدی در پی خود اصلاح قابل توجهی را نیز می‌تواند به همراه داشته باشد، ادامه داد: بنظر می‌رسد طی چند روز گذشته اگر اصلاح و استراحت کوتاه‌مدتی در بازار سرمایه اتفاق می‌افتاد، معاملات با روند بهتری ادامه پیدا می‌کرد که البته این عدم اصلاح و استراحت جدی، دلایل مختلفی دارد.


این کارشناس بازار سرمایه در خصوص این موارد گفت: آرامش سیاسی در داخل و ابعاد بین‌المللی به همراه رایزنی‌های وزیر خارجه با کشورهای مختلف، انتشار گزارشات تقریبا مثبت شرکت‌ها و از همه مهمتر جریان نقدینگی خوبی که در بازار سهام وجود دارد از جمله این موارد است، ضمن این که در این خصوص باید به رکود حاکم بر سایر بازارها نیز اشاره کرد.


وی در پاسخ به این که تعطیلات سال نوی میلادی تا چه اندازه بر معاملات بازار سهام تاثیرگذار است، نیز اذعان داشت: حداقل اثر مثبتی که بازار سهام از این اتفاق می‌گیرد این است که خبر منفی از بازارهای جهانی منتشر نشده و از این جهت نگرانی برای کلیت بازار سهام متصور نیست.


این کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی ‌شرایط بازار سهام در روزهای پیش‌رو هم گفت: به دلیل فشار نقدینگی، اصلاح بازار سهام قابل تصور نیست و تا مادامی هم که این نقدینگی وجود دارد، روند مثبت و رو به رشد شاخص بورس و قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر