09 دی 1398 - 12:17
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

حفظ و صیانت از حساب مشتریان با رمز دوم یکبار مصرف

رییس اداره روابط عمومی بانک ایران زمین تاکید کرد: صیانت از حساب مشتریان با اجرای رمز دوم یکبار مصرف افزایش خواهد یافت.
کد خبر : ۱۱۰۲۰۷
استاد

محمد حسین استاد در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا درباره مزیت‌های امنیتی اجرای طرح رمز دوم یکبار مصرف، اظهار داشت:  فعالیت های مالی و افزایش تراکنش های بانکی در زندگی روزمره و همچنین حضور پررنگ استارتاپ ها و فین تک ها موجب شده تا مراوات مالی نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته باشد.


وی افزود: اما از آنجایی که این موضوع که برخی از ساختارهای نظام پرداخت کشور ما نسبت به سایر کشورها، آسان‌تر و سهل‌تر است این امر موجب شده تا شاهد بروز کلاهبرداری و فیشینگ بیشتری در این سیستم باشیم که آمار و ارقام آن مرتبا از سوی مراجع ذی صلاح اعلام می شود.


رییس روابط عمومی بانک ایران زمین، ادامه داد: در حوزه فضای مجازی  به دلیل عدم آشنایی مشتریان سیستم بانکی کلاهبرداری‌های آنلاین افزایش یافته  و این در حالی است که اکنون تراکنش‌های بدون کارت درصد زیادی از مبادلات بانکی را به خود اختصاص داده است.


استاد با تاکید بر اینکه به نظر من نظام بانکی زمان مناسبی برای اجرای این طرح در نظر گرفته است، درباره دیجیتالی شدن خدمات بانکی، تاکید کرد: مشتریان سیستم بانکی هوشمند هستند و دیجیتالی شدن با سرعت قابل توجهی در حال پیشرفت است البته شاید درابتدای اجرای هر طرحی مردم با مشکلاتی مواجه باشند، اما با تلاش سیستم بانکی این اقدام نه تنها از فیشینگ جلوگیری می کند بلکه یکی از بهترین روش ها برای افزایش امنیت حساب بانکی مشتریان است.


وی افزود: هر نوع ایده نوین در حوزه بانکداری دیجیتال به دلیل اینکه با تجربیات مشتریان ارتباط مستقیم دارد، نیازمند بهبود مستمر است و اجرای طرح رمز دوم پویا با اقدامات انجام شده باید در مقطعی آغاز می شد و به طور حتم به مرور زمان با بهبود این فرآیند و جلوگیری از فیشینگ مواجه خواهیم بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر