آغاز استفاده از رمز یک‌بار مصرف در بانک دولتی هند

بانک دولتی هند (SBI) از آغاز استفاده از سیستم رمز یک‌بار مصرف در خودپردازدهای این بانک خبر داد.
کد خبر : ۱۱۰۲۱۰
رمز یکبار مصرف

به گزارش ایبِنا، از ابتدای ژانویه ۲۰۲۰ (چهارشنبه) مشتریان بانک دولتی هند باید هنگام دریافت پول از خودپردازدهای این بانک موبایل خود را همراه داشته باشند و حتما از رمز یک‌بار مصرف برای دریافت پول استفاده کنند.


در حالی که جرایم مربوط به خودپردازدهای هند رو به افزایش بوده است، بانک‌ها راه‌هایی را برای محافظت از مشتریان خود از دست مجرمان معرفی می‌کنند. بزرگترین بانک هند نیز با انتشار توییتی اعلام کرد که سیستم دریافت پول نقد از خودپردازهای این بانک از روز چهارشنبه تنها از طریق داشتن رمز یک‌بار مصرف امکان‌‍پذیر خواهد بود.


دارندگان کارت های بانک دولتی هند هنگام درخواست دریافت پول نقد از خودپردازهای این بانک، یک مرز یک‌بار مصرف را روی شماره تلفنی که هنگام افتتاح حساب به بانک معرفی کرده‌بوند دریافت می‌کنند. این سیستم با هدف پشتیبانی از مشتریان دربرابر سو استفاده‌های مالی راه‌اندازی شده است.


در فرایند دریافت پول نقد از خودپرداز، هنگامی که دارنده کارت بانکی شماره حساب خود را وارد می‌کند، صفحه نمایش خودپرداز تصویر مربوط به ورود رمز یک‌بار مصرف را نشان می‌دهد و دارنده کارت باید رمز دریافتی روی تلفن همراه خود را برای دریافت پول در این صفحه وارد کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر