اصلاح بازار سهام موقتی است

یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: اصلاح و استراحت بازار سهام و شاخص بورس موقتی است.
کد خبر : ۱۱۰۲۴۱
بورس

علی محمدپور در گفتگو با ایبِنا با اشاره به اینکه دلیل اصلی رشد شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌های مختلف در تالار شیشه‌ای ورود نقدینگی جدید است، گفت: پس از انتشار لایحه بودجه سال آینده نگرانی فعالان بازار سهام در خصوص افزایش مالیات، عدم افزایش حامل‌های انرژی و مواردی از این دست از میان رفت.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: تورم انتظاری در سال آینده و نیز رکود حاکم بر سایر بازارها و همچنین تثبیت قیمت ارز نیز از دیگر عوامل اثرگذار بر کلیت بازار سهام در چند روز گذشته بوده‌اند. وی اضافه کرد: این در شرایطی است که بهبود قیمت جهانی کالاها را هم باید به این موارد اضافه کرد که مجموع عوامل یاد شده در کنار ایجاد هیجان خرید در برخی دادوستدها دست به دست هم داد تا شاهد رکوردشکنی‌های پیای شاخص بورس و قیمت سهام برخی شرکت‌ها باشیم.


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: ریسک خاصی بویژه در زمینه سیاست داخلی و خارجی بازار سهام را تهدید نمی‌کند و تنها موردی که باید به آن اشاره کنیم این است که شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها نیاز به استراحت دارند.


وی در پیش‌بینی روند کلی بازار سهام تا پایان سال گفت: بنظر می‌رسد کلیت باررا سهام در مدت باقی مانده تا پایان سال مثبت و صعودی باشد. ضمن اینکه سهامداران بویژه تازه‌واردان به بازار سهام باید به این نکته دقت کنند که اصلاح و استراحت بازار سهام و شاخص بورس موقتی است و باید سهامداری کنند و دید کوتاه‌مدت به بازار سهام نداشته باشند.

برچسب ها: بازار سهام اصلاح
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر