10 دی 1398 - 14:51

انجام حوالجات ارزی به اکثر نقاط دنیا

معاون اجرایی صرافی بانک توسعه صادرات ایران گفت: شرکت صرافی توسعه صادرات حوالجات ارزی به اکثر نقاط جهان، به ارزهای محلی و برخی ارزهای منطقه ای انجام می دهد.
کد خبر : ۱۱۰۲۵۲
صرافي

 به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسه صادرات ایران، حمید الیاسی در چهلمین نشست تخصصی معرفی خدمات بانک توسعه صادرات ایران در زنجان به تشریح خدمات و فعالیت های صرافی توسعه صادرات پرداخت و گفت: شرکت صرافی توسعه صادرات حوالجات ارزی به اکثر نقاط جهان، به ارزهای محلی و برخی ارزهای منطقه ای انجام می دهد.


وی افزود: حوالجات این صرافی از بانک های کشورهای دیگر صادر و ملاحظات لازم پیرامون مشکلات ناشی از تحریم و محدودیت های بازرگانی و بانکی منبعث از آن توسط صرافی مرتفع می شود.


معاون اجرایی صرافی بانک توسعه صادرات ایران گفت: این صرافی در مواردی که مشتری با هماهنگی بانک عامل تقاضای پرداخت وجه حواله به صورت نقد به نماینده ذینفع در برخی کشورهای مقصد داشته باشد، امکان پرداخت نقد به صورت ارزهای درهم، دلار یورو، دینار عراق و ... را دارد.


به گفته این مقام مسئول در صرافی توسعه صادرات خرید ارزصادرکنندگان به سه شیوه صورت می پذیرد؛ وی گفت: خرید ارز در حساب های امین صرافی در سایر کشورها و ثبت آن در سامانه نیما توسط فروشنده ارز یکی از روش های خرید ارز از صادرکنندگان است در این شیوه پس از طی مراحل سامانه نیما، معادل ریالی وجه به حساب فروشنده در هریک از بانک های داخل کشور واریز می شود.


وی دومین شیوه خرید ارز از صادرکنندگان را خرید ارز پرداختی به صورت نقد به نمایندگان صرافی در خارج از کشور اعلام کرد و گفت: این وجوه مانند شیوه قبلی در سامانه نیما ثبت و خرید آنها انجام می شود، بدیهی است نرخ مبنا برای خرید، نرخ حواله در سامانه نیما خواهد بود.


به گزارش اگزیم نیوز خرید اسکناس حاصل از صادرات تحویل در محل شرکت صرافی در داخل کشور یا شعب بانک طرف قرارداد صرافی (بانک توسعه صادرات) از دیگر راهکارهای خرید ارزهای صادرکنندگان است که طی این فرایند، وجوه به نرخ لحظه ای تابلو معاملات صرافی خریداری شده و فاکتور سنا با کد پیگیری و سرفصل «ارز حاصل از صادرات»، انجام می پذیرد. به گفته حمید الیاسی کلیه روش های یادشده برای خرید ارز حاصل از صادرات موجب رفع تعهد صادرکننده(فروشنده) می شود.


این کارشناس صرافی اظهار داشت: صرافی کلیه ارزهای جهان روای مشتریان را اعم از اسکناس داخل یا خارج از کشور و یا حواله های داخل یا خارج از کشور را پس از وصول نزد نمایندگان (وجوه نقد) و یا دریافت در حساب های امین خریداری و فاکتور معتبر سنا صادر می کند.


وی در خصوص دریافت حواله های ارزی توسط صرافی توسعه صادرات گفت: این صرافی ارزهای مشتریان را در خارج از کشور به ارز های جهان روا وصول کرده و در صورت توافق، معادل آن را به همان ارز یا اسعار دیگر در حساب های بانکی داخل کشور به صورت ارزهای با منشا (یورو ایران و اروپا، یوان کونلون، درهم ملی دبی و ...) به صورت ارز منشا خارجی پرداخت می کند.


الیاسی به فرایند تبدیل و حواله های ارز با منشا، به خارج از کشور(حواله های کارمزدی) گفت: صرافی با اخذ کارمزد، ما به التفاوت ارزهای با منشا موجود در حساب های مشتریان نزد بانک های داخلی را از طریق بانک های خارجی به اکثر نقاط جهان به اسعار مختلف حواله می کند در این خصوص هماهنگی با بانک عامل ایرانی و دریافت تاییدیه صدور حواله طبق ضوابط موجود الزامی است.


معاون اجرایی صرافی بانک توسعه صادرات ایران افزود: این صرافی به مشتریان دارای ثبت سفارش و یا تادییه خرید از سامانه نیما طیق مجوزهای بانک مرکزی پس از طی تشریفات مربوطه در بانک عامل، در سامانه ارزهای جهانی را فروخته و در صورت نیاز حواله به حساب های خارجی یا داخلی متقاضی را انجام می دهد.


الیاسی یادآور شد: کارشناسان صرافی در کلیه مراحل راهکارهای مناسب و اطلاعات مورد نیاز مشتریان را جهت سهولت و صخت انجام امور در اختیار مشتریان قرار می دهد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اگزیم نیوز نشست تخصصی معرفی خدمات بانک توسعه صادرات ایران سوم دی ماه با هدف تعامل بیشتر بانک با مشتریان و فعالان اقتصادی در شهر زنجان برگزار شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر