کردبچه در گفتگو با ایبِنا:

ایراد شورای نگهبان به لایحه صندوق خسارت‌های طبیعی قابل حل است

رییس پژوهشکده بیمه با اشاره به حادثه‌خیز بودن ایران اظهار داشت: هیچ کسی در الزام به تاسیس صندوق حوادث طبیعی بحثی ندارد و ایراد شورای نگهبان درباره فروش اجباری بیمه در این لایحه نیز قابل حل است.
کد خبر : ۱۱۰۲۸۱
سیل

حمید کردبچه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره رد لایحه پیشنهادی صندوق حوادث طبیعی در شورای نگهبان به دلیل اجباری بودن فروش بیمه‌نامه و کسر حق بیمه اجباری بر روی قبوض برق و گاز گفت: به هر حال راه جبران خسارت‌های طبیعی در کشور صندوق حوادث طبیعی است که بیمه مرکزی آن را طراحی و تصویب آن را دنبال کرده است.


وی با اشاره به رفت و برگشت این لایحه بین مجلس و شورای نگهبان، تصریح کرد: موضوع اجباری بودن فروش بیمه‌نامه و ایراد شورای نگهبان، قابل حل است و بیمه مرکزی نیز در حال کار بر روی این موضوع است.


رییس پژوهشکده بیمه خاطرنشان کرد: بیمه مرکزی به دنبال تسهیلات و تمهیداتی برای لایه‌هایی از جمعیت کشور است که توانایی پرداخت حق بیمه صندوق خسارت‌های طبیعی را ندارند. این تسهیلات می‌تواند تا حدودی اجبار الزامی بودن فروش بیمه‌نامه‌های صندوق خسارت‌های طبیعی را پوشش داده یا تخفیفات و تقلیل‌هایی برای آن لحاظ کند.


کردبچه در عین حال افزود: البته اخذ حق بیمه از سایر افراد جامعه قابل اجراست و امیدوار هستیم که با تصویب این لایحه، سازوکاری اجرایی آن را طراحی کنیم. این صندوق در تمام دنیا نقشی کلیدی در پوشش نظام‌مند، سریع و مناست حوادثی مانند زلزله، سیل، آتش سوزی و ... دارد.


وی اظهار داشت: تقریبا هیچ فردی بر روی الزام به تاسیس این صندوق بحثی ندارد و تنها مشکل موضوع سازوکار اجرایی آن است. رییس پژوهشکده بیمه خاطرنشان کرد که در جلسات کارشناسی مختلف، موضوع پاسخ به دغدغه اصلی که همان فشار به طبقات آسیب پذیر است مطرح شده و در حال پیگیری است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر