انحصار آمریکایی‌ها؛ ظهور چینی‌ها

در جدول ثروتمندترین‌های دنیا چه خبر است؟

نگاهی به آخرین فهرست منتشر شده از ثروتمندان جهان در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که ثروتمندانی که سرمایه‌شان از ۳۰ میلیارد دلار بالاتر است، اکثرا آمریکایی و فرانسوی هستند.
کد خبر : ۱۱۰۳۰۲
دلار

به گزارش ایبِنا، صدر جدول ثروتمندان همچون همیشه در تسخیر صدرنشینان همیشگی است که البته گاهی به طور موقت جای خود را با هم عوض می‌کنند. بر این اساس، جف بزوس، مدیر عامل آمازون، بیل گیتس، موسس شرکت مایکروسافت و برنار آرنو، مالک عمده شرکت‌های تولید و توزیع اقلام لوکس مصرفی در صدر فهرست ثروتمندان جهان در پایان سال ۲۰۱۹ قرار گرفتند.


براساس فهرستی که بلومبرگ منتشر کرده، در روز پایانی سال ۲۰۱۹ ثروت دو آمریکایی و یک فرانسوی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است. همچنین در میان ۱۱ نفری که ثروت آنها بیش از ۶۰ میلیارد دلار ارزیابی شده، به جز یک فرانسوی، اسپانیایی و مکزیکی سایر اعضاء این فهرست آمریکایی هستند.


جولیا فلشر کوچ با ۶۱.۹ میلیارد دلار بیشترین رشد ثروت را در یک سال گذشته داشته و پدیده جدید سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود. او همسر دیوید کوچ، میلیارد آمریکایی است که در ماه اوت گذشته درگذشت. دیوید برادر چارلز کوچ بود.


اما در میان فهرست ۳۲ نفره افرادی که ثروت آنها به بیش از ۳۰ میلیارد دلار رسیده، علاوه بر ۱۹ آمریکایی، نام پنج فرانسوی و سه چینی به چشم می‌خورد.


ثبت نام فرانسوی‌ها به عنوان دومین ملیت دارای ثروتمندان بالای ۳۰ میلیارد دلاری در شرایطی است که با شکل‌گیری جنبش جلیقه زردها، انتقادها از دولت امانوئل ماکرون به دلیل افزایش شکاف طبقاتی در جامعه فرانسه در حال افزایش است.


همچنین تمامی ابرمیلیاردرهای فرانسوی این فهرست، ثروتمندان موروثی هستند که به مدیریت سهام مارک‌های معروف اقلام لوکس مشغول هستند و در میان آنها کارآفرین و فعال صنعتی با سابقه دیده نمی‌شود.


این در حالی است که رئیس جمهوری فرانسه وعده داده بود تا با ایجاد بستر مناسب برای کارآفرینی، سهم تولید ثروت خصوصی بر پایه فناوری‌های جدید را توسعه خواهد داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر