رشد ۸ درصدی آیفکس در هفته دوم دی ماه ۹۸

آیفکس شاخص کل فرابورس با رسیدن به ۵۰۳۱ واحد، رشد ۸ درصدی را در هفته گذشته به ثبت رساند و در عین حال ارزش بازار نیز با رسیدن به رقمی بیش از ۵ میلیون و ۲۲۱ هزار میلیارد ریال، کار خود را پایان داد.
کد خبر : ۱۱۰۳۲۲
فرابورس

به گزارش ایبِنا، فرابورس در اکثر بازارهای خود برآیندی سبز رنگ را به ثبت رساند و شاخص کل در پایان هفته منتهی به ۱۳ دی با رسیدن به ارتفاع ۵.۰۳۱ واحد و رشد حدودا ۸ درصدی، کار خود را به پایان رساند.


بر اساس این گزارش، در حال حاضر آیفکس از ابتدای سال ۹۸ رشد ۱۲۳ درصدی و ارزش بازار نیز با رسیدن به بیش از رقم ۵ میلیون و ۲۲۱ هزار میلیارد ریال، افزایش ۱۰۳ درصدی را نسبت به اولین روز کاری سال جاری ثبت کرده است.


همچنین در این دوره زمانی، ارزش کل معاملات ۱۳۶ هزار میلیارد ریال رقم خورد که با توجه به ارزش معاملات هفته پیش از آن رشد ۸۹ درصدی را ثبت کرد. افزون بر این، در پایان روز کاری چهارشنبه، حجم معاملات ۱۰ هزار و ۴۲۵ میلیون ورقه بود که در این بخش نیز رشد ۷ درصدی نسبت به هفته قبل را شاهد بودیم. تعداد معاملات نیز در این هفته افزایش ۷ درصدی داشت و یک میلیون ۷۷۱ هزار دفعه خریدوفروش انجام گرفت.


سبزپوشی بازارها


در پایان هفته منتهی به ۱۳ دی‌ماه، به‌جز تابلو شرکت‌های کوچک و متوسط (SME)، سایر بازارها هفته‌ای همراه با رشد را درهر سه شاخصه ارزش، حجم و تعداد معاملات سپری کردند. مرتب‌سازی بازارها بر اساس ارزش معاملات نشان می‌دهد که بازار ابزارهای نوین مالی و بازار دوم در رتبه‌های اول و دوم بالاترین ارزش دادوستدی قرار دارند.


گفتنی است: بازار ابزارهای نوین مالی با ارزش بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد ریالی و بازار دوم نیز با ثبت بیش از ۳۷ هزار میلیارد ریال ارزش معاملاتی، بیشترین سهم را از کل معاملات بر دوش داشتند.


بازار دوم و بازار پایه


اما بر اساس حجم معاملات، بازار دوم و بازار پایه با فاصله‌ای اندک در رتبه‌های اول و دوم قرار داشتند و در هر دو بازار حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ورقه جابجایی ثبت شد. بازار اول با یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون معامله در جایگاه سوم قرار گرفت.


همچنین بر اساس تعداد معاملات نیز بازار دوم در صدر جدول قرار گرفت و با ۹۹۵ هزار دفعه خریدوفروش، هفته را به اتمام رساند. بازار پایه و بازار اول به ترتیب با ۵۲۲ و ۱۹۸ هزار دفعه معامله در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.


وضعیت صنایع


ارزش معاملات خرد بازار سهام در دومین هفته زمستان برای صنایع مختلف فرابورسی تقریبا نزدیک به‌هم بود. در صدر این تقسیم‌بندی گروه فلزات اساسی قرار دارد که با انجام ۵ هزار و ۸۲۲ میلیارد ریال، سهم ۹ درصدی از کل معاملات داشت. اما در رتبه بعدی گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۵ هزار و ۵۰۱ میلیارد ریال، سهم ۸ درصدی از کل معاملات را ثبت کرد.


رتبه سوم نیز به صورت مشترک به دو گروه سرمایه‌گذاری‌ها و محصولات شیمیایی اختصاص یافت که هر دو سهم ۷ درصدی از معاملات داشتند. ارزش معاملات در هر یک از این دو گروه تقریبا ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود.


وضعیت معاملات فرابورس در هفته دوم دی ماه ۹۸


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها