بورس در شوک/ شاخص ۱۶۷۶۵ واحد فرو ریخت

معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با ریزش بیش از ۱۶۷۶۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۳۶۷ هزار و ۳۳۳ واحد به پایان رسید تا سهامداران را دچار شوک کند.
کد خبر : ۱۱۰۳۵۱
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که همه شاخص های معاملاتی امروز در بازار سهام تحت تاثیر ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی و متشنج شدن اوضاع در خاورمیانه به طور میانگین ۴ درصد با کاهش مواجه شدند.


ریزش همه شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۱۶۷۶۵) واحد ریزش معادل (۴.۳۶) درصد به ۳۶۷ هزار ۳۳۳ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۴۴۸۵) واحد افت معادل (۴.۳۶) درصد به ۹۸ هزار ۲۸۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۴۷۹۷) واحد افت معادل (۳.۹۵)  درصد به ۱۱۶ هزار و ۶۹۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۳۲۰۴) واحد ریزش، معادل (۳.۹۵)  درصد به ۷۷ هزار و ۹۲۹ واحد، شاخص آزاد شناور با (۲۰۳۸۴) واحد کاهش، معادل (۴.۴۹) درصد به ۴۳۳ هزار و ۳۲۸ واحد، شاخص بازار اول با (۱۲۷۶۳) واحد افت معادل (۴.۶۴) درصد به ۲۶۲ هزار ۴۲۲ واحد و شاخص بازار دوم با (۳۱۴۹۵) واحد ریزش معادل (۳.۹۴) درصد به ۷۶۷ هزار و ۵۱۷ واحد رسید.


 نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۷ نماد « فولاد با (۱۰۳۳) واحد، فارس با (۷۴۵)، فملی با (۷۴۲) واحد، کگل با (۵۰۲) واحد، رمپنا با (۴۵۰) واحد، شبندر با (۴۴۸) واحد و تاپیکو با (۴۴۲) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


سقوط شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چوبی با (۲۶۱۲۳) واحد ریزش معادل (۴.۹۹) درصد به ۴۹۶۸۹۲ هزار و ۳۰۴ واحد، اطلاعات و ارتباطات  با (۱۸) واحد افت معادل (۴.۹۹) درصد به ۳۵۰ واحد، وسایل ارتباطی (۷۷۰) واحد کاهش معادل (۵) درصد به ۱۴ هزار و ۶۵۱ واحد، زراعت (۵۱۴۲) واحد افت معادل (۵) درصد به ۹۷ هزار و ۷۱۷ واحد، سایر معادن با (۳۰۳۸) واحد ریزش، معادل (۵) درصد به ۹۷ هزار و ۷۲۶ واحد، اداره بازارهای مالی (۱۷) واحد کاهش معادل (۵) درصد به ۳۲۲ هزار و ۱۰۰ واحد، فنی مهندسی با با (۱۷۰) واحد ریزش معادل (۵.۰۵) درصد به ۳ هزار و ۱۹۹ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «کبافق، غنوش، سدشت، فولاژ، نبروج و سنیر»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «غپینو، رتکو، سشمال، تنوین، وبشهر، وتوسم و خاذین» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان دومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، ۲۹۶ هزار و ۵۲۸ نوبت معاملاتی، ۶ میلیارد و ۹۲۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۴۱۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر