قمار ترامپ با دلار آمریکا چه کرد؟

اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی، با بالابردن تنش میان ایران و آمریکا، به افزایش ریسک دلار و تقاضای ارزهای امن منجر شد.
کد خبر : ۱۱۰۴۱۴
دلار

به گزارش ایبِنا، افزایش نگرانی‌های جهانی از تنش میان ایران و آمریکا موجب شد تا در جریان معاملات روز دوشنبه بازارهای جهانی تحت تاثیر افزایش تقاضای طلا و ارزهای امن، ارزش برابری دلار کاهش یابد.


تنش میان ایران و آمریکا که از روز جمعه گذشته و در پی حمله تروریستی ارتش آمریکا به کاروان حامل سردار قاسم سلیمانی، فرمانده ایرانی تشدید شده، ضمن افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در بازارهای سهام و تقویت ارزش طلا، تقاضای دلار آمریکا را به عنوان ارز پُرمخاطره کاهش داده و در مقابل جهت خریدهای عمده بازار جهانی ارز را به سمت ارزهای امن تر همچون یورو، پوند، دلار کانادا، روبل روسیه و فرانک سوئیس تغییر داد.


بر همین اساس، در جریان معاملات اخیر یورو ۰.۲۴ درصد در برابر دلار آمریکا تقویت شد. همزمان نرخ برابری هر دلار در مقابل پوند به ۰.۷۶ رسید که ۰.۳۹ درصد بیش از نرخ روز جمعه بود. در همین حال دلار کانادا نیز در مقابل دلار آمریکا ۰.۱۹ درصد تقویت شد.


روبل روسیه نیز به عنوان یکی از ارزهای باثبات سال ۲۰۱۹ معادل ۰.۳۹ درصد در برابر دلار آمریکا تقویت شد. همچنین دلار آمریکا در مقابل فرانک سوئیس نیز ۰.۲۶ درصد تضعیف شد. رمز ارز بیت‌کوین نیز معادل هفت هزار و ۵۳۸ دلار معامله شد و به بالاترین سطح قیمتی در دو هفته گذشته رسید.


کارشناسان بازارهای مالی جهان معتقدند که افزون بر ادامه تهدیدهای لفظی میان مقام‌های ایران و آمریکا، تصمیم تهران برای توقف تعهدات هسته‌ای خود در چارچوب برجام، سرمایه‌گذاران را در سطح جهان متقاعد کرده تا سهم دلار را در سبدهای سرمایه‌گذاری خود کاهش دهند.

برچسب ها: دلار ترامپ
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر