ادامه عقبگرد سنگین شاخص بورس

معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با کاهش بیش از ۶۹۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۳۵۸ هزار و ۸۴۳ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۱۱۰۴۱۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که همه شاخص های معاملاتی در بازار سهام به طور میانگین ۲.۵ درصد امروز با کاهش مواجه شدند.


افت همه شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۶۹۷۲) واحد ریزش معادل (۱.۹۱) درصد به ۳۵۸ هزار ۸۴۳ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۱۸۶۵) واحد افت معادل (۱.۹۱) درصد به ۹۶ هزار ۱۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۳۵۵۱) واحد افت معادل (۳.۱۴)  درصد به ۱۰۹ هزار و ۶۰۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۲۳۷۱) واحد ریزش، معادل (۳.۱۴)  درصد به ۷۳ هزار و ۱۹۵ واحد، شاخص آزاد شناور با (۹۷۰۲) واحد کاهش، معادل (۲.۲۶) درصد به ۴۱۸ هزار و ۷۳۳ واحد، شاخص بازار اول با (۴۵۵۱) واحد افت معادل (۱.۷۴) درصد به ۲۵۷ هزار ۳۷۹ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۶۴۹۸) واحد ریزش معادل (۲.۱۷) درصد به ۷۴۵ هزار و ۱۸۳ واحد رسید.


 نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۶ نماد « رمپنا با (۲۸۴) واحد، وبملت با (۲۵۲)، شپنا با (۲۴۹) واحد، وغدیر با (۲۲۱) واحد، شتران با (۲۰۵) واحد و فخوز با (۱۹۷) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


ریزش شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «لاستیک با (۳۹۲۱) واحد ریزش معادل (۴.۷۳) درصد به ۷۸ هزار و ۹۶۹ واحد، محصولات کاغذ با (۴۷۷۵) واحد افت معادل (۴.۸۱) درصد به ۹۴ هزار و ۴۱۹ واحد، حمل و نقل (۴۱۱) واحد کاهش معادل (۴.۸۴) درصد به ۸ هزار و ۱۰۱ واحد، محصولات چرمی (۵۹۸) واحد افت معادل (۴.۹۲) درصد به ۱۱ هزار و ۵۶۸ واحد، وسایل ارتباطی با (۶۹۷) واحد ریزش، معادل (۵) درصد به ۱۳ هزار و ۲۵۰ واحد، سایر معادن (۴۵۴۶) واحد کاهش معادل (۵) درصد به ۸۶ هزار و ۳۹۸ واحد، ذغالسنگ با با (۵۸۵) واحد ریزش معادل (۵) درصد به ۱۱ هزار و ۱۲۱ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «سدشت، وبهمن، وبیمه، غدشت، پاکشو، اخابر و کپارس»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «خچرخش، فاما، ولساپا، سصفها، خلنت، کحافظ و کطبس» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان دومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، ۳۹۳ هزار و ۸۴۰ نوبت معاملاتی، ۶ میلیارد و ۳۸۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۷ هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر