ماجراجویی ترامپ با بازارهای جهانی چه کرد؟

تیره‌روزی بازار سهام همزمان با رکوردزنی طلا و نفت

همزمان با افزایش تنش میان ایران و آمریکا که به رکوردزنی بازار نفت و طلا منجر شده، بازارهای سهام رو به افول هستند.
کد خبر : ۱۱۰۴۳۰
بورس اروپا

به گزارش ایبِنا، با وجود ادامه رونق معاملات در بازار نفت و طلا، بازارهای سهام همچنان شاهد افت شاخص‌ها هستند. شاخص بورس آلمان (داکس) طی خرید و فروش‌های روز گذشته ۲۱۳ واحد معادل ۱.۶ درصد کاهش یافت. این افت برای شاخص داوجونز که میانگین موزون قیمت سهام ۳۰ شرکت صنعتی برتر آمریکایی را نشان می‌دهد، به میزان ۱۸۴ واحد معادل ۰.۶۴ درصد رقم خورد. شاخص بورس ژاپن (نیکی) نیز ۴۵۱ واحد معادل ۱.۹ درصد افت کرد.


این سقوط ارزش شاخص ها درحالی است که قیمت هر بشکه نفت پایه برنت دریای شمال نزدیک به یک دلار افزایش یافته و به بالای ۷۰ دلار رسیده است. این رقم در پایان داد و ستدهای روز پنج‌شنبه گذشته ۶۶ دلار و ۲۵ سنت بود، ولی از روز جمعه و پس از انتشار خبر حمله تروریستی آمریکا به کاروان حامل سردار شهید قاسم سلیمانی، تا ظهر دوشنبه قیمت نفت ۳ دلار و ۲۹ سنت افزایش یافت.


بر این اساس بهای جهانی نفت به بالاترین حد در ۷.۵ ماه گذشته رسیده است. بازار جهانی طلا نیز در پی ادامه رد و بدل شدن تهدیدهای نظامی میان مقام‌های ایران و آمریکا، روز دوشنبه شاهد رشد ۲۳ دلار و ۵۰ سنتی قیمت هر اونس طلا بود. بهای جهانی هر اونس طلا که روز پنج‌شنبه گذشته هزار و ۵۳۸ دلار بود، پس صعود مستمر در جریان معاملات روز جمعه و دوشنبه به هزار و ۵۷۵ دلار و ۸۰ سنت رسید، رقمی که از ابتدای آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون بی‌سابقه بوده است.

برچسب ها: بازار سهام طلا نفت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر