طبق آمار معاملات آذر ۹۸:

بانک‌ها جزو ۱۰ صنعت با ارزش بازار سهام شدند

تازه‌ترین آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد بانک‌ها و موسسات اعتباری در میان ۱۰ صنعت بزرگ بورس و فرابورس از نظر ارزش معاملات تا پایان آذر سال ۹۸ قرار گرفتند.
کد خبر : ۱۱۰۴۵۶
لوگوی جدید بانک ها

به گزارش ایبِنا، سپرده گذاری مرکزی اوراق و تسویه وجوه با انتشار عملکرد صنایع بازار سهام اعلام کرد که بانک‌ها و موسسات اعتباری در بین ۱۰ صنعت با ارزش بورس و فرابورس، در رده ششم برترین صنایع قرار دارند.


بر اساس این گزارش، «اوراق تامین مالی» با ۲۳۱ هزار و ۱۶۹ میلیارد ریال درپایان آذر ۹۸ در صدر بزرگترین صنعت بورسی از نظر ارزش معاملات ایستاد. همچنین «صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله» با ۱۰۱ هزار و۴۳۵ میلیارد ریال و «فلزات اساسی» با ۵۷ هزار و ۴۰ میلیارد ریال در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.


رده های چهارم تا دهم با ارزش‌ترین صنایع


افزون بر این، گروه «خودرو و ساخت قطعات، مواد و محصولات دارویی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، محصولات شیمیایی، محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر، عرضه برق و گاز و بخار آب گرم» در مکان های چهارم تا دهم بزرگترین صنایع بورسی و فرابورسی از نظر ارزش معاملات هستند.


ضعیف‌ترین صنایع


بر اساس این گزارش، «فعالیت های هنری و سرگرمی و محصولات چوبی» در رتبه های انتهایی با ارزش ترین صنایع بورس و فرابورس ایستادند.


خبرنگار : هادی مومنی روچی


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر