بورس با کمک محدودیت دامنه نوسان بالا کشید

شاخص بورس تحت تاثیر ادامه محدودیت دامنه نوسان با رشد ۵۵۸۳ واحدی در پایان معاملات روز جاری به ۳۵۹ هزار و ۳۹۱ واحد رسید تا بعد از چند روز متوالی ریزش و سقوط با افزایش نماگر ها مواجه شود.
کد خبر : ۱۱۰۵۱۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با افزایش مواجه شدند.


افزایش شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۵۵۸۳ واحد رشد معادل ۱.۵۸ درصد به ۳۵۹ هزار و ۳۹۱ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۴۹۴ واحد افزایش معادل ۱.۵۸ درصد به ۹۶ هزار و ۱۵۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۶۶۲ واحد رشد معادل ۱.۵۴ درصد به ۱۰۹ هزار و ۸۳۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۱۱۰ واحد افزایش، معادل ۱.۵۴  درصد به ۷۳ هزار و ۳۵۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۶۴۱۵ واحد کاهش، معادل ۱.۵۵ درصد به ۴۱۹ هزار و ۳۰۵ واحد، شاخص بازار اول با ۳۸۸۰ واحد افزایش معادل ۱.۵۳ درصد به ۲۵۷ هزار ۵۸۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۲۱۵۵ واحد رشد معادل ۱.۶۵ درصد، به ۷۴۷ هزار و ۱۷۴ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۷ نماد « فارس با ۴۴۹ واحد، فملی با ۲۸۸ واحد، کگل با ۱۹۰ واحد، پارس با ۱۸۹ واحد، بترانس با ۱۸۸ واحد، تاپیکو با ۱۶۵ واحد، پارسان با ۱۶۲ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «دستگاه های برقی با ۱۳۷۷۶۸ واحد صعود معادل ۶.۸۹ درصد به ۲ هزار و ۱۳۵ واحد، انبوه سازی با ۵۰ واحد افزایش معادل ۲.۱۳ درصد به ۲ هزار ۴۱۷ واحد، محصولات کاغذ ۱۸۵۵ واحد رشد معادل ۲ درصد به ۹۴ هزا رو ۶۵۳ واحد، زراعت ۱۷۴۷ واحد افزایش معادل ۲ درصد به ۸۹ هزار و ۲۲۲ واحد، ذغالسنگ با ۲۲۰ واحد رشد، معادل ۲ درصد به ۱۱ هزار و ۲۵۵ واحد، فنی مهندسی با ۵۷ واحد افزایش معادل ۲ درصد به ۲ هزار و ۹۳۴ واحد، انتشار و چاپ با ۲۴۱۸۵ واحد رشد معادل ۱.۹۹ درصد به یک هزار و ۲۳۷ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «بترانس، ثنوسا، وساخت، فسرب، دکوثر، ثامان و غدام» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «فپنتا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۹۶ هزار نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۳۸۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۳۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر