رییس اتاق تعاون؛

تصمیمات، بدون مشورت با فعالان اقتصادی گرفته می‌شود

رییس اتاق تعاون کشور گفت: برخلاف قانون در حوزه بازرگانی بسیاری از تصمیمات بدون مشورت فعالان اقتصادی اتخاذ می‌شود و لطمات جبران ناپذیری را متوجه کشور می‌کند.
کد خبر : ۱۱۰۵۲۰
بهمن عبداللهی

به گزارش ایبِنا، بهمن عبداللهی امروز (شنبه) در نشست مشترک با وزیر صمت و اتحادیه‌های تعاونی سراسری که در محل اتاق تعاون برگزار شد، اظهارداشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت بیشترین ارتباط را با فعالان اقتصادی دارد و یکی از وزارتخانه‌هایی است که فعالان اقتصادی باید با آن ارتباط نزدیک داشته باشند.


وی تاکید کرد: نکته مهم در ارتباط فعالان اقتصادی با وزارت صنعت، معدن و تجارت حفظ اعتماد مخاطبین است. رییس اتاق تعاون ایران اضافه کرد: برای نمونه در حوزه ستاد تنظیم بازار برخی تصمیمات پس از مدت نامعلومی وتو می‌شود و فعالان در عرصه‌های مختلف، خساراتی را متحمل می‌شوند.


رییس اتاق تعاون ایران ادامه داد: برای نمونه در جلسه ستاد تنظیم بازار در شرایط کمبود لاستیک در کشور ماموریت داده شد تا از طریق اتحادیه کارکنان دولت (اسکاد) نسبت به واردات لاستیک‌های سنگین اقدام کنند، اما پس از ۶ ماه از واردات این لاستیک‌ها با تسهیلات بانکی مجوز توزیع داده نشد.


عبداللهی تصریح کرد: هم اکنون ۱۵ هزار حلقه لاستیک سنگین در انبارها وجود دارد که تاریخ انقضای آنها نیز رو به اتمام است و از سوی دیگر قوه قضاییه نیز این افراد را متهم به احتکار کرده است.


وی اضافه کرد: اگر بازار اشباع است، وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت اجازه دهد این لاستیک‌ها با قیمت مصوب به فروش برسد. البته مکاتباتی با وزارت صنعت انجام شده، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.


پیش از این مراسم روسای اتحادیه‌های تعاونی از مشکلات خود سخن گفتند.


«محمد ضیغمی» مدیربین الملل و اقتصاد اتاق تعاون از نبود اطلاعات در بازرگانی خارجی برای شرکت‌های کوچک و متوسط و حمایت نکردن دولت از این بنگاه‌ها گله کرد. همچنین «هاشمی» عضو هیات رییسه اتاق تعاون کشور با اشاره به مشکل نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی، اظهارداشت: با ادامه این روند و جلوگیری از صادرات برخی از کالاها بسیاری از فعالان اقتصادی برای ادامه فعالیت به کشورهای مجاور مهاجرت کرده و سرمایه خود را از کشور خارج می‌کنند.


«مطیع جهانی» معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی اتاق تعاون کشور از عدم صدور مجوز نمایشگاهی برای اتحادیه‌ها گله کرد و خواست که مجوزهای چند ساله برای تعاونی‌ها در این خصوص صادر شود.


«قاسمی» رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون نیز به تولید ۷۵ درصدی محصولات کشاورزی توسط بخش تعاون اشاره کرد و گفت: با این وجود در کارگروه تنظیم بازار عضو نیستیم. وی خواستار آن شد که تصمیمی اتخاذ شود تا اعضای اتاق نیز در ستاد تنظیم بازار عضو شوند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر