22 دی 1398 - 11:00
مدیرعامل بانک ملی ایران:

روسای شعب باید دانش بانکی خود را به روز کنند

مدیرعامل بانک ملی ایران درنشست صمیمی باروسای شعب ادارات امور شعب تهران باتاکید بر اینکه منافع و مصالح بانک به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید همواره اولویت شعب باشد، گفت: باید کسب و کارمان را بروز کنیم.
کد خبر : ۱۱۰۵۳۹
حسین زاده

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمدرضا حسین زاده در این نشست که با حضور مسعود خاتونی عضو هیات مدیره، حبیب الله رشید ارده معاون منابع انسانی، محسن امین زارع معاون امور ارزی و بین الملل، اصلان کریمی مدیر امور شعب استان تهران، روسای ادارات ستادی، روسای ادارات امور و شعب مرکزی، جنوب و شرق تهران برگزار شد، با بیان اینکه سطح انتظارات از روسای حوزه ها بالاست، افزود: رییس حوزه حرکت دهنده شعبه است بنابراین باید وضعیت منابع، درآمد و تسهیلات شعبه را مدنظر قرار دهد. روسای شعب نیز باید به داشبوردهای مدیریتی مراجعه کنند تا حساسیت ها به نحو احسن به شعب انتقال یابند.


وی با بیان اینکه سیاست هیات مدیره بانک حفظ پست و سمت افراد نیست و قطعا این امر براساس عملکردها صورت می گیرد، تصریح کرد: امروز بانک ملی ایران برای رفع نیاز مشتریان خود به راحتی تسهیلات خرد ارایه می دهد اما شعب باید برای افزایش قدرت تسهیلات دهی بانک، به دنبال جذب منابع ارزان قیمت هم باشند.


مدیرعامل بانک ملی ایران ضمن توصیه مدیران و روسای حوزه و شعب به ارتباط نزدیک و صمیمی با کارکنان و زیرمجموعه از روسای شعب درخواست کرد که بیشتر به صورت تعهدی عمل کنند و توجه ویژه ای به گشایش ضمانت نامه و LC داخلی صورت گیرد. در مرحله بعد باید تسهیلات فروش اقساطی و خرید دین مورد توجه باشند.


وی با تاکید بر اینکه تنوع محصولات در بانک ملی ایران بالاست، بیان کرد: با بررسی نحوه خدمات دهی بانک های بزرگ اروپایی و بانک های مطرح دنیا، طرح بانک آفیسر در بانک ارایه شد و این سرویس در نظام بانکی تنها در اختیار بانک ملی ایران است و شعب بانک باید از آن برای خدمات دهی ویژه به مشتریان بهره کافی را ببرند.


حسین زاده با تاکید بر لزوم افزایش فعالیت شعب ارزی بانک نیز گفت: .زیرساخت های خوبی به لحاظ فعالیت ارزی در بانک وجود دارد و واحدهای خارج از کشور و صرافی های ما در حال فعالیت هستند و این فعالیت باید گسترش یابد.


وی خاطر نشان کرد: کار کردن در بانک ملی ایران موهبتی است که نصیب ما شده و باید به شکرانه ی آن ، خدمات رسانی مطلوب به مشتریان و اعتلای نام بانک محور کارهایمان باشد. همچنین مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک نیز استراتژی بانک های موفق در دنیا را تحت پوشش قرار دادن کسب و کارهای بزرگ و کوچک عنوان کرد و گفت: این بانک ها همزمان با بزرگ شدن کسب و کارها، از ارایه تسهیلات فاصله گرفته و به ارایه سرویس و خدمات غیر مالی و مشاوره های تخصصی پرداخته اند.


وی با بیان اینکه امروز نمی توان منکر اثرگذاری تکنولوژی و فناوری در زندگی شخصی و سازمانی شد، اضافه کرد: با این حال چه چیزی می تواند امروز عامل رشد سازمان ها باشد؟ این امر تمرکز بر تحول کسب و کارهاست بنابراین باید نگرشمان را تغییر دهیم.


خاتونی همچنین دغدغه های همکاران را شنید و به سوالات آنان پاسخ داد. محسن امین زارع معاون امور ارزی و بین الملل نیز در این نشست با اشاره بر اعمال شدیدترین تحریم ها علیه بانک ملی ایران گفت: بانک ملی ایران جزو بانک هایی است ک تمامی رده های تحریم علیه آن اعمال شده است اما علی رغم این شرایط، فعالیت ارزی مطلوبی را در مقایسه با بانک های داخلی کشور داشته است.


وی با بیان اینکه ۴۰۰ شعبه ارزی در سراسر کشور فعال است و این امر یک فرصت برای بانک محسوب می شود، افزود: بانک ملی ایران گسترده ترین شبکه ارزی را در نظام بانکی کشور داراست و شعب باید با بالا بردن توجه خود نسبت به بخش ارز و نیروی انسانی فعال در این بخش، برای افزایش درآمدهای ارزی بکوشند.


اصلان کریمی مدیر امور شعب استان تهران نیز با تاکید بر اینکه بانک در حال تغییر استراژی خود از منابع محوری به سودآوری است، گفت: البته منابع محوری نباید به طور کامل در شعب رها شود. مدیران و روسای شعب باید تا پایان سال تلاش هدفمند خود را مضاعف کنند.


وی با اشاره به تصویب اهداف ۴۰ گانه بانک در مهرماه امسال اظهار کرد: این امر تغییر مسیر علمی بانک را رقم زد و می تواند آینده خوبی را ترسیم کند. همچنین در این همایش روسای ادارات امور شعب مرکزی، جنوب و شرق تهران نیز گزارش عملکرد شعب خود را ارایه کردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر