ناطق نوری عنوان کرد؛

دولت باید از طریق مالیات کشور را اداره کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امور باید به دست مردم انجام شود تاکید کرد که دولت باید برنامه ریز و ناظر خوبی بوده و از طریق مالیات کشور را اداره کند.
کد خبر : ۱۱۰۵۷۵
ناطق نوری

به گزارش خبرنگار ایبِنا، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری صبح امروز (دوشنبه) و در چهارمین مراسم اعطای نشان امین الضرب و یکصد و سی و ششمین سالگرد اتاق بازرگانی تهران، گفت: امور اقتصادی باید بدست مردم انجام شود و دولت باید برنامه ریز، هدایت گر، حمایت گر و نظارت گر خوبی باشد و بتواند از تولید حمایت کتد.


وی افزود: متاسفانه نگاه چپ گرایانه که نوعا در دولت های مختلف بوده موجب فاصله گرفتن از این نگاه شده و دلسردی به وجود آورده است. عضو مجمع تشخیص ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در مقطعی بر خصوصی سازی و اجرای اصل ٤٤ پافشاری کردند و بعضا جلسات را به طور مستقیم اداره کردند اما مع الاسف موثر واقع نشد و اگر هم انجام شد، بیشتر خصولتی شد تا خصوصی.


حجت الاسلام ناطق نوری اظهار داشت: ضرر خصولتی ها ١٠٠ برابر بیشتر از دولتی ماندن است زیرا نظارتی بر آن نیست و مانند شیر بی یال و دمی می شود که ناظری بر آن نیست و از آن سو استفاده می شود که شد.


وی خواستار استفاده از تجربه دنیا در اجرای امور شد و گفت: دنیا شاید درباره موضوعی ٧٠٠ سال تجربه دارد و این موضوع سرمایه است و نباید برای اجرا، امور را از صفر شروع کرد. عضو مجمع تشخیص تصریح کرد: نگوییم چون نامسلمان هستند حتما خباثتی دارند؛ این موضوع عقلانی و اسلامی نیست.


حجت الاسلام ناطق نوری گفت: اینکه تولیدکننده ای امروز علیرغم تمامی ناملایمات و سختی ها ایستاده و به فعالیت خود ادامه می دهد، ارزشمند است. وی با اشاره به نامه ای که در سال ١٣٦١ و در زمان وزارت کشور خود به همراه جمعی از همفکرانش برای امام راحل نوشته اند، گفت: در آن نامه نوشتیم که گروهی در فکر دولتی کردن مردم هستند و دسته ای که ما هستیم به فکر مردمی کردن دولت هستیم. ما اختلافات جدی درباره بازرگانی داخلی و خارجی، توزیع کالا و صنعت و کارگری با طرف مقابل داشتیم.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امروز عصر اینترنت است و باید تمامی مجوزهای لازم برای کسب و کارها را به طر تجمیعی و آنلاین صادر کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها