23 دی 1398 - 14:08

تسهیلات بانک توسعه تعاون با سهولت بیشتر به کشاورزان اعطا می‌شود

جهت تسهیل در ارائه خدمات تسهیلاتی به کشاورزان از منابع بند الف تبصره ۱۸، بانک توسعه تعاون امکان ارائه تسهیلات جهت زمین‌های زراعی فاقد سند رسمی را فراهم کرد.
کد خبر : ۱۱۰۵۸۳
توسعه تعاون

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، کشاورزان متقاضی دریافت تسهیلات از منابع بند الف تبصره ۱۸ که محل اجرای طرح آنها زمین زراعی فاقد سند رسمی می‌باشند، می‌توانند با ارائه مختصات زمین از اداره منابع طبیعی و ارائه جوابیه استعلام اداره ثبت اسناد و املاک مبنی بر عدم معارض، نسبت به تکمیل پرونده تسهیلاتی خود اقدام نمایند.


بر این اساس پرونده اعتباری متقاضیان بخش کشاورزی تسهیلات بانک توسعه تعاون در اجرای بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری که قصد احداث بنا در زمین‌های فاقد سند مالکیت رسمی دارند قابلیت رسیدگی دارد.


درصورتی‌که متقاضی نسبت به اجرای مختصات زمین محل اجرای طرح از اداره کل منابع طبیعی اقدام نماید و جوابیه استعلام اداره کل ثبت اسناد و املاک مبنی برنداشتن معارض را نیز ارائه کند پرونده قابلیت رسیدگی و تصویب را خواهد داشت.


شایان‌ذکر است متقاضی تسهیلات بخش کشاورزی در صورت احصای شرایط مذکور لازم است تعهدی مبنی بر اجرای طرح در محل مذکور و همچنین عدم فروش آن تا زمان تسویه ارائه دهد.


گفتنی است بانک توسعه تعاون به‌عنوان یکی از بانک‌های عامل تسهیلات موضوع بند الف تبصره ۱۸ با دستگاه‌های اجرایی ازجمله وزارت جهاد کشاورزی قرارداد همکاری برقرار نموده است که براین اساس، ۱۱.۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بانک به فعالین بخش کشاورزی پرداخت خواهد شد.


این گزارش حاکی است بانک توسعه تعاون در سال جاری به تعداد ۱۵۷۱۰ فقره و به میزان ۱۲۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی پرداخت‌نموده است که ۶۲۴ میلیارد ریال مربوط به تسهیلات معرفی‌شدگان تبصره ۱۸ بخش کشاورزی بوده است.

برچسب ها: تسهیلات کشاورزان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر