با همکاری یک کارگزار بانکی مشخص شد:

جزییات عرضه بلوک ۲۰ درصدی سهام یک پالایشگاه

سازمان خصوص سازی با انتشار یک اطلاعیه اعلام کرد که بلوک ۲۰ درصدی سهام پالایشگاه نفت لاوان متعلق به شرکت ملی پالایش و پخش با همکاری یک کارگزار بانکی در بهمن ماه عرضه می شود.
کد خبر : ۱۱۰۵۹۸
پالایشگاه

به گزارش ایبِنا، جزییات اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که سازمان خصوصی سازی بلوک ۲۰ درصدی سهام پالایشگاه نفت لاوان متعلق به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی را بطور عمده و شرایطی در بازار دوم معاملات فرابورس به فروش می رساند و با این اتفاق دولت از ترکیب سهامداری آن خارج می شود.


بر اساس اطلاعات منتشر شده، ۲۲۸ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۳۲۰ سهم در نماد «شاوان۴» روز شنبه ۲۶ بهمن از طریق کارگزاری بانک ملت عرضه می شود.


قیمت پایه عرضه


افزون بر این، در اطلاعیه این عرضه آمده است که در واگذاری ۲۰ درصدی سهام پالایشگاه نفت لاوان، قیمت پایه هر سهم معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه ۲۰ درصد به شرط آنکه از ۴۸۲۹۶ ریال کمتر نباشد، قیمت پایه کل معادل حاصل‌ ضرب قیمت پایه هر سهم در تعداد سهام قابل عرضه به شرط آنکه از ۱.۱ هزار میلیارد تومان کمتر نباشد و سپرده حضور در رقابت معادل ۱۰ درصد حاصل ضرب قیمت پایه هر سهم در تعداد سهام قابل عرضه به شرط آنکه از ۱۱۰.۴ میلیارد تومان کمتر نباشد، تعیین شده است.


روند تایید معامله


در همین حال، کارگزار خریدار ملزم است حداکثر طی ۲۰ روز کاری بعد از انجام معامله حصه نقدی معامله معادل ۵۰ درصد ارزش کل معامله را بصورت نقد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز و تاییدیه شرکت مزبور را به فرابورس تحویل دهد تا فرایند عرضه تکمیل شود.


شیوه تسویه


در ادامه این اطلاعیه ذکر شده است که باقیمانده ثمن معامله معادل ۵۰ درصد ارزش کل معامله به صورت اقساط دو ساله با فواصل زمانی ۶ ماهه و نرخ سود فروش اقساطی ۱۳ درصد است. همچنین تمامی سهام واگذار شده اعم از بخش نقدی و اقساطی از ابتدای واگذاری تا زمان تسویه نزد سازمان به عنوان وثیقه باقی خواهد ماند و حداقل معادل ۵۰ درصد مانده بدهی اسناد تضمینی از خریدار دریافت می شود.


اطلاعیه عرضه سهام بلوکی پالایشگاه نفت لاوان


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر