24 دی 1398 - 11:50
قصایی در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد؛

جزییات جلسه رییس کل با روسای اتاق‌های مشترک بازرگانی

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آلمان درباره نشست روسای اتاق‌های بازرگانی مشترک بادکتر همتی گفت:در این نشست درباره مسائل ارزی، بدهی دولت به بانک‌ها و سرکشی سازمان مالیاتی به حساب تولیدکنندگان بحث شد.
کد خبر : ۱۱۰۶۰۷
نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران

عباسعلی قصایی در گفتگو با ایبِنا درباره جلسه شب گذشته روسای اتاق‌های بازرگانی مشترک با عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: در این جلسه بحث‌های مختلفی مطرح شد و فعالان بخش خصوصی و روسای اتاق‌های مشترک نگران استقراض دولت از بانک مرکزی و بدهی آن به نظام بانکی بودند.


وی ادامه داد: از آقای دکتر همتی سوال کردیم که آیا می‌تواند مانع از استقراض دولت از بانک مرکزی شود و وی توضیح داد که اقداماتی را انجام داده که مانع از این اقدام شود.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تصریح کرد: دکتر همتی در خصوص محدود کردن گردش ریال و تاثیر بالای آن بر پولشویی برای ما سخن گفت که گویا این اقدام از طریق محدود شدن چک‌های تضمینی و همچنین تراکنش‌های بانکی انجام شده است.


رییس اتاق مشترک ایران و آلمان خاطرنشان کرد: بحث مهم دیگری که در این جلسه مطرح شد این بود که سازمان امور مالیاتی به حساب‌های بانکی سرکشی می‌کند و بعضا پرونده‌های کهنه و مربوط به سال‌های قبل را مطرح می‌کند و این موضوع با توجه به شرایط بد اقتصادی کنونی باعث گرفتاری‌های برای برخی از بنگاه‌ها شده است.


قصایی اظهار داشت: در این جلسه مطرح کردم که از عملکرد بانک مرکزی از زمان ورود دکتر همتی در بازار ارز و مدیریت آن بسیار راضی هستم زیرا بازار ثبات یافته و حتی مسائل مهمی مانند ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا یا حتی حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی‌ها در عراق تاثیر کمی بر بازار ارز داشت و نوسان محدود آن نیز دوباره متعادل شد.


وی با قدردانی از مدیریت بازار ارز توسط بانک مرکزی در ماه‌های گذشته اظهار داشت: با این حال ما خواستار کاهش بروکراسی به ویژه برای واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید و همچنین تبادل کالا هستیم. سایر مسائل را خودمان حل و فصل می‌کنیم، اما موضوع مواد اولیه برای ما مهم و حیاتی است.


خبرنگار - سید علی موسوی


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر