افزایش ۶۰ هزار میلیارد تومانی ارزش بازار بورس تهران طی یک روز

ارزش بازار شرکت‌های بورس تهران در تاریخ بیست و سوم دی‌ماه ۱۳۹۸ به رقم ۱۴۲۲ هزار میلیارد تومان نزدیک شد که نسبت به روز قبل از آن حدود ۶۰.۲ هزار میلیارد تومان و معادل ۴.۴ درصد افزایش یافت.
کد خبر : ۱۱۰۶۵۰
گزارش تصویری بورس اوراق بهادار تهران

به گزارش خبرنگار ایبِنا، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی نوشت: در میان ۳۲۲ شرکت بورسی، ارزش بازار تعداد ۳۰۷ شرکت طی روز بیست و سوم دی‌ماه، افزایش و ارزش بازار تعداد ۱۱ شرکت کاهش یافت و ارزش بازار چهار شرکت دیگر نیز تغییری نکرد.


از ۳۰۷ شرکتی که با افزایش ارزش بازار مواجه شدند، تعداد ۸۸ شرکت، از افزایش ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برخوردار شدند و در بین آنها ۱۳ شرکت افزایش ارزش بیش از یک هزار میلیارد تومانی را طی یک روز تجربه کردند.


براساس این گزارش، بیشترین افزایش ارزش بازار متعلق به شرکت فولاد مبارکه اصفهان بود که ارزش آن فقط در روز بیست و سوم دی ماه حدود ۸.۸ هزار میلیارد تومان افزایش داشت و بعد از آن شرکت پتروشیمی خلیج فارس قرار گرفت که افزایش ۴.۳ هزار میلیارد تومانی را در ارزش بازار خود تجربه کرد.


از حیث نرخ رشد ارزش بازار، بیشترین نرخ رشد طی روز ۲۳ دی ماه ۱۳۹۸ در مقایسه با روز قبل از آن متعلق به شرکت ماشین سازی اراک با رقم ۲۵.۷ درصد، فولاد مبارکه اصفهان با ۱۱.۸ درصد و بیسکوییت گرجی با ۱۱.۲ درصد رشد است.


براساس این گزارش بانک ملت تنها بانک بورسی کشور بود که در بین ۱۰ شرکت نخست این فهرست قرار دارد و ارزش بازار آن در روز بیست و سوم دی‌ماه با یک هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان افزایش نسبت به روز قبل از آن به ۳۰.۱۹۰ میلیارد تومان رسید.


براین اساس بانک پاسارگاد در رده دوم با رشد ارزش بازار ۵۴۹ میلیارد تومانی و بانک صادرات در رده سوم با رشد ارزش بازار ۴۵۶ میلیارد تومانی قرار گرفتند.


براساس این گزارش، ارزش بازار بانک‌های تجارت ۴۲۵ میلیارد تومان، پارسیان ۲۵۴ میلیارد تومان، خاورمیانه ۱۹۴ میلیارد تومان، سینا ۱۴۰ میلیارد تومان، اقتصاد نوین ۱۳۸ میلیارد تومان و کارآفرین ۱۲۷ میلیارد تومان نسبت به روز بیست و دوم دی ماه افزایش یافت.





برچسب ها: بورس ارزش بازار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر