رشد ۴۸ درصدی افزایش سرمایه‌ها در بازار سهام

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس اعلام کرد: رقم مجوزهای افزایش سرمایه در دوره نه ماهه منتهی به آذرماه امسال، رشد ۴۸ درصدی را به ثبت رسانده است.
کد خبر : ۱۱۰۶۶۹
طرح

به گزارش ایبِنا به نقل از سنا، علی بیک زاده، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار بیان داشت: مبلغ مجوزهای افزایش سرمایه صادر شده در مدیریت بازار اولیه سازمان بورس برای دوره ۹ ماهه منتهی به آذر۹۸ نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۴۸ درصدی داشته است.


وی در ادامه گفت: این رقم در ۹ ماه ابتدایی سال پیش، ۱۵۹۰۰ میلیارد تومان بوده که در مدت مشابه امسال به ۲۳۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است. بیک زاده در این خصوص تصریح کرد: به این ترتیب، مدیریت نظارت بر بازار اولیه در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوطه، طی ۹ ماهه ابتدای سال۹۸ نسبت به بررسی درخواست افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام و مجوز انجام افزایش سرمایه ۸۳ شرکت را صادر کرده است.


مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص اظهار داشت: مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکتهای سهامی عام جهت انجام افزایش سرمایه طی ۹ ماهه ابتدای سال ۹۸ معادل ۲۳۵ میلیون و ۳۳۶ هزا رو ۲۵۳ ریال بوده است که بر اساس مجوزهای صادره، ۶۱ درصد افزایش سرمایه ها از محل سود انباشته، ۱۸ درصد از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و مابقی از اندوخته ها تأمین شده اند.


وی در این خصوص اعلام داشت: ۸۳ شرکت در ۹ ماهه ابتدایی سال، افزایش سرمایه خود را نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رساندند که ۴۱ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۱۸۱ریال آن از بابت مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، ۱۴۳ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۹۳۸ ریال از بابت سود انباشته و ۴۹ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۱۴۳ ریال بابت اندوخته ها به ثبت رسیده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر