تاثیر استعفای دولت روسیه بر ارزش روبل

دولت روسیه درحالی روز گذشته در تصمیمی بزرگ به طور کامل استعفا داد که درپی این تصمیم، روبل در بازارهای جهانی سقوط کرد.
کد خبر : ۱۱۰۶۸۶
پرچم روسیه

به گزارش ایبِنا، دیمیتری مدویدوف، نخست وزیر روسیه روز گذشته پس از پیام ولادیمیر پوتین به مجلس فدرال از استعفای کامل دولت خبر داد. رییس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به پارلمان فدرال کشور پیشنهاد کرد تعدادی از اصلاحات درقانون اساسی روسیه انجام شده و این اصلاحات به رای گیری مردم گذاشته شود.


ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه از اعضای دولت بخاطر همکاری مشترک باوجود اینکه همه چیز به نتیجه نرسیده است تشکر کرد. رییس جمهور روسیه همچنین گفت که در آینده نزدیک با تمامی اعضای کابینه دیدار خواهد کرد. پوتین از تمامی اعضای کابینه خواست تا فعلا وظایف خود را به طور کامل انجام دهند.


مدودف در خصوص استعفای دولت روسیه اظهار داشت: این تغییرات نه تنها در تعدادی از مواد قانون اساسی بلکه به طور کلی در توازن قوا، قدرت اجرایی، قانونگذاری، قضایی، تغییرات قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.
تازه ترین گزارش‌ها حاکی از این است که پس از این تصمیم بزرگ سیاسی ارزش پول و بورس سهام فدراسیون روسیه با کاهش روبرو شده است.


روبل بلافاصله پس از اعلام خبر استعفای دولت روسیه ۲۰ کوپک (هر صد کوپک معادل یک روبل است) ارزش خود را در برابر دلار و یورو از دست داد. در همین راستا بازار روسیه فردا با افزایش ۷ کوپکی قیمت دلار و ۲۱ کوپکی قیمت یورو نسبت به روبل مواجه خواهد بود.

برچسب ها: روبل روسیه استعفا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر