نجفی منش در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد؛

تامین نقدینگی؛ چالش اصلی قطعه سازان و صنعت خودرو

دبیر انجمن قطعه‌سازان می‌گوید فعالان این صنعت با توجه به طلب بالایی که از خودروسازان دارند، برای ادامه فعالیت نیازمند تامین نقدینگی هستند و در غیر اینصورت نمی‌توان انتظار بهبود شرایط را داشت.
کد خبر : ۱۱۰۷۰۹
توزیع اسکناس نو در آستانه عید غدیر

محمدرضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره چشم انداز صنعت خودرو اظهار داشت: شرط بهبود شرایط صنعت خودرو و قطعه سازان، تامین نقدینگی است. قطعه‌سازان مطالبات بسیار بالایی از خودروسازان دارند و این موضوع باعث شده تا ادامه فعالیت آنها با مشکل مواجه شود.


وی افزود: شرکت‌های بزرگ خودروساز کشور در حال حاضر و به دلیل سیاست اشتباه قیمت‌گذاری با زیان ۴۳ هزار میلیارد تومانی روبرو هستند و قصد دارند تا با استفاده از تجدید ارزیابی دارایی‌ها این زیان را جبران کنند.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ادامه داد: پیشنهاد ما برای اینکه این زیان بار دیگر تکرار نشود این است که همان فرمول قبلی یعنی فروش فوری ۵ درصد از تولیدات با قیمت بازار بار دیگر توسط خودروسازان احیا شود.


نجفی منش درباره آزاد شدن دوباره واردات خودرو و تاثیر آن بر بازار نیز گفت: هر زمانی که کشور با مازاد ارزی روبه‌رو بوده، عده‌ای به دنبال واردات خودرو بوده اند. اگر واردکنندگان نتوانند ارز مورد نیاز را برای واردات خودرو تامین کنند، قاعدتا وارداتی نیز انجام نخواهد گرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر