28 دی 1398 - 12:58
با تلاش شبکه بانکی تحقق یافت؛

پرداخت بیش از ۱۸۰هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در استانهای سیل‌زده

شبکه بانکی برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل فروردین ۹۸ در استان‌های آسیب‌دیده ۱۸۰ هزار و ۶۸۶ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه و یارانه‌ای برای بازسازی اماکن مسکونی به مبلغ ۱۸هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال پرداخت کرد.
کد خبر : ۱۱۰۷۱۹
تسهیلات

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، بر اساس تصویب نامه های هیات وزیران، در خصوص اعطای تسهیلات برای جبران خسارت های ناشی از سیل فروردین ماه ۱۳۹۸ در کلیه استان های آسیب دیده ، تسهیلات اعطایی تا تاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۸ در بخش مسکن برای بازسازی اماکن مسکونی شهری و روستایی ۵۷ هزار و ۴۷۵ فقره، برای تعمیر اماکن مسکونی شهری و روستایی ۷۷ هزار و ۴۴۳ فقره و برای تامین لوازم معیشتی تعداد ۴۵ هزار و ۷۶۸ فقره بوده است.


بر این اساس تا تاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۸ تعداد ۶۳ هزار و ۸۲۴ واحد نیازمند ساخت و ۸۴ هزار و ۵۸۷ واحد نیازمند تعمیر بوده است که از این تعداد، ۳۲ هزار و ۴۱۵ واحد ساخته شده و تعداد ۸۱ هزار و ۸۰۴ واحد تعمیر شده است.

همچنین بانک های عامل تا تاریخ ذکر شده تعداد ۵۹ هزار و ۸۳۹ فقره تسهیلات قرض الحسنه در بخش کشاورزی به مبلغ ۵ هزار و ۵۰۹ میلیارد ریال پرداخت کرده اند.

گفتنی است بانک مرکزی در راستای حمایت از هموطنان سیل زده و بر اساس مصوبات هیئت وزیران، در دو مرحله اعطای تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴درصد و تسهیلات رایانه ای با سود و کارمزد ۴ درصد در مناطق روستایی و ۵ درصد در مناطق شهری را به بانک های عامل ابلاغ کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر