بازدهی ۱۲۳ درصدی بازار سهام از ابتدای امسال

بازار سهام از ابتدای امسال تاکنون با ۱۲۳رشد، بیشترین بازدهی را نصیب به سایر بازارها نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است.
کد خبر : ۱۱۰۷۲۹
طرح

به گزارش ایبِنا، مقایسه عملکرد بازارهای سهام، ارز و سکه در سالجاری بیانگر این است که بازار سهام در این مدت با ۱۲۳.۶رشد، بیشترین سود را نسبت به بازارهای ارز و سکه نصیب خود کرده است. این در حالیست که در این مدت بازار ارز(دلار) با رشد ۱.۱۴۲.۸۱درصدی و بازار سکه با افزایش ۵.۳۸ درصدی مواجه بوده‌اند.


این گزارش می‌افزاید: همچنین در هفته‌ای که گذشت بازار سرمایه افزایش ۱۲.۹درصدی و بازار ارز(دلار) و بازار سکه به ترتیب رشد ۱.۲۷ و ۳.۸۱درصدی را نصیب سرمایه فعالان خود کرده‌اند.
همچنین نگاهی به معاملات بورس اوراق بهادار در هفته گذشته نشان می‌دهد در این مدت تعداد ۲۷۶۸۹ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۴۹۷۹۳ میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۱۵۱ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت.


این در شرایطی است که در هفته گذشته گروه‌های خمدرو و ساخت قطعات با ۲۰.۶ درصد، مخابرات با ۱۸.۵ درصد، بانک‌ها و موسسات اعتباری با ۱۸.۱ درصد، بیمه و صندوق‌های بازنشستگی بجز تامین اجتماعی با ۱۶ درصد و ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی با ۱۵.۲ درصد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص بورس داشته‌اند و در مقابل گروه‌های انتشار، چاپ و تکثیر با ۱۲. درصد، سایر واسطه‌گری‌های مالی با ۴.۸ درصد، استخراج زغال‌سنگ با ۵.۱ درصد، محصولات چوبی با ۶.۳ درصد و استخراج نفت، گاز و خدمات جنبی بجز اکتشاف با ۶.۷ درصد کمترین اثر را در این مدت بر نماگر بازار سهام از خود بجای گذاشته‌اند.


همچنین گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری با دادوستد ۶۸۸۳میلیون سهمی، خودرو و ساخت قطعات با ۳۶۵۲میلیون سهم، سرمایه‌گذاری‌ها با ۲۲۵۳میلیون سهم، سیمان، گچ و آهک با ۱۴۳۰ میلیون سهم، فلزات اساسی با ۱۳۱۵میلیون سهم، محصولات شیمیایی با ۱۲۳۰میلیون سهم، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۸۲۵میلیون سهم، ساخت محصولات فلزی با ۷۰۴ میلیون سهم، سایر واسطه‌گری‌های مالی با ۶۲۹میلیون سهم و استخراج کانه‌های فلزی با ۵۵۹میلیون سهم بیشترین حجم معاملات هفتگی را در هفته چهارم زمستان امسال به نام خود ثبت کردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر