02 بهمن 1398 - 09:03
در گفتگو با ایبِنا اعلام شد؛

ریل‌گذاری مناسب برای چابک‌سازی نظام بانکی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: باید با ریل‌گذاری مناسب در مسیر فروش اموال مازاد، چابک‌سازی هر چه بیشتر شبکه بانکی پیگیری شود.
کد خبر : ۱۱۰۷۳۸
لوگوی جدید بانک ها

شهاب نادری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره عملکرد بانک ها در فروش اموال مازاد گفت: دلیل بانک ها در خصوص نبود مشتری تنها رویه واگذاری ها را با تاخیر مواجه می کند، زیرا همه می دانیم اگر قیمت منطقی اعلام شود مشتری وجود دارد.


نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تاخیر در فروش اموال مازاد شبکه بانکی به ضرر چابک سازی این سیستم است، افزود: در هیچ کجای دنیا بانک ها این میزان اموال ندارند و به نوعی بنگاه داری اکنون رسالت اصلی شبکه بانکی شده است.


نادری با بیان اینکه قانون فروش و واگذاری اموال مازاد بانک‌ها باید اجرایی شود، تصریح کرد: بانک ها با اجرای این قانون مسیر تسهیلات دهی به تولید و صنعت و به نوعی عمل به رسالت خود را هموار می کنند.


وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید با بررسی اموال بانک ها زمینه واگذاری آنها را تسهیل کند، افزود: باید با در نظر گرفتن مشوق هایی تسریع در واگذاری اموال مازاد بانکی پیگیری شود. این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه غیر از بانک مرکزی، وزارت اقتصاد هم می تواند از طریق نظارت بر عملکرد بانک‌ها آنها را ملزم به فروش اموال مازاد کند، گفت: باید با ریل گذاری مناسب در مسیر فروش اموال مازاد چابک‌سازی هر چه بیشتر شبکه بانکی پیگیری شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر