مجلس مصوب کرد؛

چه گروه‌هایی مکلف به عضویت و ثبت معاملات در سامانه مودیان هستند؟

نمایندگان مجلس گروه‌هایی که مکلف به عضویت و ثبت معاملات در سامانه مودیان هستند را مشخص کردند.
کد خبر : ۱۱۰۷۴۵
مالیات

به گزارش ایبِنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده با ۱۴۲ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه با ماده (۱۲) این لایحه موافقت کردند.


در ماده ۱۲ آمده است: عرضه‌کنندگان کالاها و خدمات که به موجب این قانون و سایر قوانین از مالیات و عوارض معاف می‌باشند و همچنین فعالان اقتصادی مستقر در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی که حجم معاملات سالانه آنها از مبلغی که به پیشنهاد سازمان به تأیید هیأت وزیران می‌رسد، بیشتر باشد، مکلف به عضویت و ثبت معاملات در سامانه مؤدیان هستند. این حکم شامل کلیه مناطق کشور از جمله مناطق آزاد تجاری-صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی می‌شود.


متخلفان از حکم این ماده علاوه بر جریمه موضوع بند «ب» ماده (۲۲) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مصوب ۱۳۹۸.۷.۲۱  مشمول جریمه ای معادل نه درصد (۹%) ارزش معاملات ثبت نشده در سامانه مذکور می‌شوند.


آیین‌نامه اجرائی این ماده در خصوص مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی ظرف مدت سه‌ماه پس از ابلاغ این قانون به پیشنهاد سازمان و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تهیه می‌شود به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.


برچسب ها: مجلس معاملات
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر