تشکیل کمیته مشترک اتاق تعاون و حوزه فناوری ریاست جمهوری

رییس اتاق تعاون ایران در نشست مشترک با معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری که هدف بررسی وگسترش همکاری های مشترک در اتاق تعاون برگزار شد از تشکیل کمیته مشترک بین اتاق تعاون کشور و حوزه فناوری خبر داد.
کد خبر : ۱۱۰۷۵۲
بهمن عبدالهی

به گزارش ایبِنا، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در این نشست که با حضور مدیران عامل اتحادیه ها و تعاونی ها در حوزه کشاورزی و دانش بنیان و معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برگزار می شد، گفت: تعاونی‌ها رکن دوم اقتصاد کشور هستند و در حال حاضر ۹۴ هزار تعاونی فعال با ۱۴ میلیون عضو در کشور وجود دارد که ۴۰ میلیون نفر از خدمات آنها بهره‌مند می‌شوند.


وی اظهارداشت: ۹ درصد اشتغال کشور معادل یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در حوزه تعاون است که نشان از گستردگی تعاونی‌ها در بین مردم است. رییس اتاق تعاون کشور تاکید کرد: تعاونی‌ها به لحاظ کمی در این سال‌ها رشد قابل توجهی داشتند و در حال حاضر موضوع کیفی‌سازی بخش تعاون و عمق بخشی آن مطرح است.


عبدالهی گفت: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی باید تا پایان برنامه پنجم توسعه سهم تعاون در بخش اقتصاد به ۲۵ درصد می‌رسید که این امر محقق نشد و بر این اساس مسوولین بخش تعاون در نظر دارند به لحاظ کیفی به این سطح برسیم و عقب‌ماندگی‌ سال‌های گذشته را جبران کنیم. وی در خصوص درخواست‌های فعالان بخش تعاون گفت: ما به دنبال تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان، تسهیل شرایط و استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان در تعاونی‌ها هستیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها