29 دی 1398 - 11:17
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

تحول دیجیتال ساختار کسب و کارها را تغییر می‌دهد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تحول دیجیتالی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: تحول دیجیتال به معنای تحول در تمامی کسب و کارها و زیرساخت‌ها بوده و ساختارها را تغییر می‌دهد.
کد خبر : ۱۱۰۷۵۳
سعید عاملی

سعید عاملی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به تحول دیجیتال گفت: امروزه تحول دیجیتال و دگردیسی دیجیتالی از مهمترین موضوعاتی است که تمامی بخش‌ها و به خصوص زمینه‌های فناورانه را درگیر خود کرده و بخش فرهنگی کشور را نیز به چالش کشیده و باعث شده تا پدیده‌های نوآورانه‌ای ایجاد و بسیاری امور تسهیل شود؛ هم اکنون در کشور یکی از مهمترین زیرساخت‌هایی که تحول دیجیتال را درگیر کرده بحث خدمات بانکی و بانکداری الکترونیک بوده که باعث شده تا بسیاری از تراکنش‌ها و خدمات مالی بانکی بدون نیاز به حضور در شعب و با استفاده از سرویس‌های نوین انجام شود.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: از مهمترین معیارهای قدرت در دنیای امروز که فضای مجازی نقشی کلیدی دارد، بحث دیجیتال بودن است و باید به موضوع تحول دیجیتالی و حرکت به سوی هوشمندی در تمامی ساختارها به خصوص ساختارهای قدیمی جدی نگاه شود؛ از سیستم‌های الکترونیک باید به سوی دیجیتال حرکت کنیم تا خدمات و زیرساخت‌های هوشمند شکل بگیرد و در عین حال شهروندان را هوشمند کرد؛ پلتفرم‌های عمومی باید هوشمند شوند که از مهمترین آنها خدمات مالی و بانکی به شمار می‌رود.


استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران تاکید کرد: تحول دیجیتال به معنای تحول در تمامی کسب و کارها و زیرساخت‌ها است و ساختارها را تغییر می‌دهد؛ دگردیسی دیجیتالی یعنی اینکه در پارادایم یک تحول ایجاد شود چرا که در تغییر پارادایم نظام و زیرساخت‌ها به کلی عوض خواهد شد.


وی خاطر نشان کرد: باید به این نکته توجه داشت که در دوره اول حاکمیت دیجیتال؛ اطلاعات به داده دیجیتال تبدیل می شود و در دوره بعد یکپارچگی اطلاعات دنبال می شود و در دوره سوم هم خدمت برای مصرف کاربر نهایی تولید می شود.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با ظهور فناوری های جدید و گام برداشتن به سوی اقتصاد دیجیتالی با توجه به پیدایش مفاهیمی مانند هوش مصنوعی، بلاکچین و ... مفهوم دولت و حکمرانی به صورت گسترده در حال تغییر است و به ناچار چینش جدیدی از حکمرانی و دولت را در آینده نزدیک می‌بینیم که این به مفهوم آغاز حکمرانی فرآیندی و الگوریتمی خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر