دبیرکل سندیکای بیمه‌گران مطرح کرد؛

تاثیر تقویت شوراهای هماهنگی استان‌ها در افزایش ضریب نفوذ بیمه

دبیرکل سندیکای بیمه گران گفت: همه خانواده صنعت بیمه باید در تعامل با یکدیگر باشند و با اصل رعایت وحدت می توانیم برنامه هایمان برای افزایش ضریب نفوذ بیمه را محقق سازیم.
کد خبر : ۱۱۰۷۸۴
سیدمحمد کریمی

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران، سیدمحمد کریمی در سومین گردهمایی سراسری هیات رئیسه شورای هماهنگی استان‌ها که با حضور هیات عامل بیمه مرکزی، مدیران عامل شرکت‌های بیمه، هیات رئیسه شوراهای هماهنگی استان‌ها و دبیران کارگروه‌های تخصصی سندیکا برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: تمامی اعضای شوراها فرماندهان میدانی هستند  که با رهبری و فرماندهی رئیس کل بیمه مرکزی ضریب نفوذ صنعت بیمه را به عدد مورد نظر در برنامه توسعه کشورخواهند رساند.


وی ضمن تشکر ازهمکاری و تعامل اعضای هیات عامل و مدیران کل بیمه مرکزی با سندیکای بیمه گران ادامه داد: سندیکا توقع ندارد که بیمه مرکزی کارحاکمیتی و نظارتی خود را انجام ندهد بلکه برای پرکردن ضریب نفوذ بیمه تمام اعضای صنعت بیمه باید بایکدیگر در تعامل باشند.


دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران تصریح کرد: همه خانواده صنعت بیمه باید در تعامل با یکدیگر بوده و با اصل رعایت وحدت، کارها را به خوبی هدایت کرده و به جلو ببرند.


کریمی اظهار کرد: در حال حاضر سندیکای بیمه گران دارای هیات رئیسه و شورای بسیار آماده و ریز بین است که تصمیمات خوبی را گرفته و به مرحله اجرا در می آورند. در چند روز گذشته مصوبات بسیار خوبی تصویب شده که زمینه‌ای برای ساماندهی هرچه بهتر صنعت بیمه خواهد بود.


وی افزود: در روز معارفه به رئیس کل بیمه مرکزی گفتم که در آینده از سوی سندیکا ترتیباتی اتخاذ می شود که از بابت عملکرد شرکت‌های بیمه نگرانی برای نهاد ناظر وجود نداشته باشد زیرا مدیران عامل خود ضمانت اجرایی مصوباتی را که در شورای عمومی تصویب می شود تضمین خواهند کرد.


دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران بیان کرد: در ۴۰ روز اخیر در حدود ۱۷ انتخابات شوراها در سراسر کشور برگزار شد و برحسب شایسته سالاری رئیس، نائب رئیس و دبیر انتخاب شدند.


کریمی با بیان اینکه خروجی و جمع بندی پنل های اجرا شده دراین گردهمایی به صورت یک جزوه  در اختیار اعضای شوراهای هماهنگی قرارخواهد گرفت گفت: مهمترین عامل در اتحاد یک تشکل، دوست داشتن همدیگر و در تعامل بودن با یکدیگر است.


وی افزود: درست است که از شرکت های مختلفی هستید اما با دوست داشتن یکدیگر کارهای صنعت خود به خود خوب پیش خواهد رفت و اخلاق حرفه نیز نهادینه می شود.


دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران اینگونه توضیح داد: با دوست داشتن یکدیگر نرخ  های غیرفنی از بین رفته و هیچ بیمه گذاری نمی تواند از شرکت بیمه ای سوء استفاده کند.


کریمی اظهار کرد: صنعت بیمه باید از توسعه پرتفو به  سمت سود هدایت شود. بهتر است به جای توسعه پرتفو به فکر به دست آوردن سود بیشتر باشید تا سهامداران و مدیران هم راضی بوده و کار توسعه پیدا کند.


وی ضمن بیان اینکه با بازار فعلی صنعت بیمه نمی شود به ضریب نفوذ ۷ رسید گفت: با وجود حوادث غیر مترقبه زیادی که در کشور اتفاق می افتد هیئت رئیسه استان ها باید به سراغ مقامات استانی مانند فرمانداران، استانداران و ائمه جمعه رفته، مسئولان استانی می توانند با بیان کردن موضوع بیمه در سخنرانی های خود کمک بزرگی به این صنعت کنند.


دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران تصریح کرد:  سندیکا در امور بین الملل هم فعال شده است و در ارتباط با حوادث غیرمترقبه و خصوصا بیمه نامه های زندگی فعالیت هایی برای الگو برداری از کشورهای خارجی انجام داده و به زودی جمعی از مدیران برای آموزش به خارج از کشور اعزام خواهند شد.


کریمی با توضیح اینکه ارتباط و تعامل با دستگاه قضایی و پلیس کمک بزرگی برای صنعت بیمه خواهد بود گفت: تعامل با این دو نهاد در ارتباط با جلوگیری از تخلف و تقلب خیلی کارساز خواهد بود.


وی اظهار کرد: نیاز داریم تفاهمی بین آموزش و پرورش و بیمه مرکزی صورت گیرد تا بحث بیمه در کتاب های آموزشی مطرح شود و از دوره کودکی  افکار لزوم توسعه بیمه درجامعه شکل بگیرد.


دبیرکل سندیکای بیمه گران اظهار کرد: بحث مطالبه گری در استان ها را جدی گرفته و  با دعوت از مسئولین و مقامات استانی درجلسات شوراها می توانید از آنها مطالبه گری کنید زیرا شما به عنوان بخش خصوصی مطالبه گرهستید.


کریمی گفت: صنعت بیمه در سال ۹۷ فقط در بخش خسارت ۳۰ هزارمیلیارد تومان پرداخت کرده است یعنی به اندازه یک دولت به جامعه خدمات می دهد و خانواده های بسیاری را نجات داده  است.


وی تصریح کرد: برای تنظیم قرارداد با  بیمه گذاران بزرگ و مراکز درمانی به صورت گروهی اقدام کنید. با همکاری هم موفق ترخواهید بود و برخی از ریسک ها را درقالب کنسرسیوم پوشش دهید که منجر به افزایش سود بیشتر و همچنین افزایش پرتفو خواهد شد.


دبیرکل سندیکای بیمه گران افزود: درجلسات شوراهای هماهنگی از شبکه فروش وانجمن های صنفی نمایندگان دعوت کرده و به سخنان آنها گوش دهید ارتباط با شبکه فروش را گسترش دهید.


شوراهای هماهنگی شرکت‌های بیمه در استان‌ها از سال ۹۶ فعالیت خود را تحت مدیریت سندیکای بیمه گران آغاز کرد و در ۳۰ استان کشور با بیش از ۶۰۰ عضو متشکل از مدیران شعب استانی شرکت‌های بیمه فعالیت دارد.


این شوراها در هر استان یک هیات رئیسه  سه نفره متشکل از یک رئیس، یک نایب رئیس و یک دبیر دارد. این هیات رئیسه با رای اعضای شورای هماهنگی هر استان برای مدت دو سال انتخاب می شود.


گردهمایی سراسری هیات رئیسه شوراهای هماهنگی هر ساله با حضور مدیران ارشد صنعت بیمه با هدف اشتراک تجارب، هماهنگی، آشنایی با فعالیت‌ها و مسایل مدیران استانی و هم اندیشی جهت بهبود فعالیت های بیمه گران در سطح استان‌ها برگزار می‌شود.


گردهمایی سوم هم با حضور مدعوین از سراسر کشور واستقبال بی سابقه مدیران ارشد صنعت بیمه به همت سندیکای بیمه گران ایران برگزار شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر