29 دی 1398 - 18:06

شرایط امهال و بخشودگی تسهیلات کشاورزی در بانک توسعه تعاون

کشاورزان خسارت دیده ناشی از حوادث غیرمترقبه، در رابطه با سود، کارمزد و جرایم تسهیلات دریافتی در بانک توسعه تعاون مشمول بخشودگی و  امهال سه‌ساله اصل تسهیلات می‌شوند.
کد خبر : ۱۱۰۷۹۱
بانک توسعه تعاون

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، بر اساس ابلاغیه اخیر بانک مرکزی ج.ا.ا موضوع اصلاحیه بند (خ) ماده (۳۳) قانون برنامه ششم توسعه، کلیه کشاورزان حقیقی و حقوقی غیردولتی که از بانک توسعه تعاون صرفاً در بخش کشاورزی شامل زراعت، باغبانی، پرورش دام و طیور و آبزیان، جنگلداری و مرتع‌داری تسهیلات دریافت نموده‌اند و خسارات وارده به آنها در حوادث غیرمترقبه (در سال زراعی ۱۳۹۷-۱۳۹۶) به تایید کارگروه تخصصی رسیده  باشد، مشمول امهال  سه سال اصل تسهیلات و بخشودگی سود، کارمزد و جرائم تسهیلات دریافتی می‌باشند.


گفتنی است بر اساس این مصوبه ملاک تشخیص میزان خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه استان‌ها از طریق سازمان مدیریت بحران کشور به استان‌ها و بانک مرکزی اعلام گردیده که  در چهارچوب سهمیه استانی و با معرفی کارگروه به بانک موضوع امهال و بخشودگی جرایم برای ذینفعان امکان‌پذیر می‌باشد. 


قابل‌ذکر است بر اساس شیوه‌نامه اجرایی و ابلاغی بانک مرکزی ج.ا.ا، امهال و بخشودگی مطالبات مشمول در بانک توسعه تعاون، شامل خدمات، بازرگانی و صنایع وابسته به بخش کشاورزی (ازجمله صنایع تبدیلی، تولید سم، کود و بذر، تولید وسایل و...) نمی‌باشد.


همچنین در این همین راستا تسهیلات پرداختی بابت ماشین‌آلات کشاورزی (مکانیزاسیون) مشمول امهال و بخشودگی می‌باشد و کلیه ذینفعانی که اصل تسهیلات دریافتی آنان ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال و ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون ریال باشد با تایید و معرفی کارگروه مشمول این قانون می‌باشند. 


گفتنی است شعب بانک توسعه تعاون پس از کسر مبالغ مورد بخشش، صرفاً مانده اصل اقساط مذکور بازه زمانی ۰۱/۰۷/۱۳۹۶ لغایت ۳۱/۰۶/۱۳۹۸ را به‌صورت یکجا به مدت ۳ سال (با لحاظ سود دوران امهال) امهال می‌نمایند.


لازم به ذکر است در زمان اعطای امهال  و به‌منظور تسهیل و تسریع در انجام این موضوع و رعایت حقوق ذینفعان و جلوگیری از تضیع حقوق آنان، حضور بدهکار و ضامنین، وثیقه گذاران در شعب بانک جهت امضای قرارداد امهال ضروری است  و در مواردی که تضمینات و وثایق مأخوذه پوشش کامل مانده بدهی را ننماید  برای جلوگیری از تبعات قانونی و کاهش ریسک تحکیم تضمینات و وثایق مدنظر قرار داده خواهد  شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر